Zoeken Vraag het forum

Slijm anus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hakan

Wat bedoel je met ongevaarlijk ? Is het zo gevaarlijk dan ? Veel mensen laten het gewoon doen.

John (moderator)

Er zitten nogal wat risico’s aan zo’n onderzoek. Dat veel mensen het laten doen wil niet zeggen dat er geen risico’s aan zitten net als met andere onderzoeken en/of operaties. Soms zijn de onderzoeken gewoon noodzakelijk. Maar zo’n onderzoek alleen maar laten doen omdat je DENKT iets anders te hebben dan PDS gaat wel ver. Ik bedoel dit niet verkeerd maar, je bent zo obsessief daarmee bezig en kunt niet accepteren dat je PDS hebt ( en je klachten passen daarbij) maar denkt voortdurend dat er iets anders ernstigs aan de hand is, dat ik begin te denken dat je wat hypochondrisch bent. Ziektevrees dus, bang voor ernstige aandoeningen. De onderzoeken die je hebt gehad leveren allemaal niets op, de foto’s van je ontlasting ook niet. Je ontwikkeld zo een angststoornis voor zover die er al niet is. En daar heb je dan geen coloscopie voor nodig

Reageren
    Haka

Ik begrijp je helemaal John je hebt ook helemaal gelijk maar ik vind 7 weken lang achter elkaar dagelijks loze drang om de uur op de wc pot met dikke slijm niet normaal. Geloof me ik ben echt iemand die normaal 1 keer per jaar naar de huisarts gaat en heb echt heel veel klachten gehad tot nu toe alsnog nooit geweest maar dit keer is het anders. Wat moet iemand doen die elke dag om de paar uur met buikpijn op de wc pot zit ? Die dagelijks een dikke laag slijm ziet. Dat ik angst heb weet ik dat klopt ook ik zit er ook echt mee klopt ook. Maar is het niet handig om met zo een onderzoek zeker te weten is dat niet handiger ? Geloof me als ik om de dag slijm had of om de 2 dage loze drang had zou ik er niet eens mee zitten maar als het begint al vanaf dat je wakker word ja dan ga je eenmaal steeds denken van wat is dit ? Pds klaar ? Ik heb nu al heel lang dagelijks zachte ontlasting en met zachte ontlasting heb je eenmaal veel slijm begreep ik. Ik ben van plan om eerst in turkije zo een onderzoek te laten doen voor alle bacterie parasieten die er bestaan te laten doen mocht er iets gevonden zijn dan hoef ik die coloscopie niet meer. Nogmaals met wat jij zegd heb je gelijk ben ook geen fanatiek van zulke onderzoeke. Vorige week vrijdag had ik zelfs moeite met alleen de laatste deel van de endeldarm en kreeg van dat al klachte aan mijn laatste deel 2 dagen lang dus ik vermoed dat ik van zo een coloscopie teveel klachte ga krijgen maar wat moet ik anders doen om zeker te zijn of ik echt iets heb of niet ?

Ik wil je nogmaals hartelijk danken voor al je berichten tot nu toe en je geduld.

Reageren
    John (moderator)

Ik snap jou ook wel hoor. Maar je hoeft niet naar Turkije om een ontlastingsonderzoek naar bacteriën en parasieten te laten doen. Dat kan hier in Nederland ook gewoon via de huisarts. Maar volgens mij had je al zo’n onderzoek gehad. En als daar dan niets gevonden wordt, vinden ze in Turkije ook niks.

Reageren
    John (moderator)

Wat eet en drink je zoals op een dag?

Reageren
    Hakan

Ja maar in turkije kijken ze echt naar alle bacterie en infecties hele lijst hier niet.
    Ik eet dagelijks gezond en drink al 7 weke lang geen frisdrank nu alleen maar water. Groente fruit bruin brood.

Reageren
    John (moderator)

Het zou natuurlijk kunnen dat je ontlasting ook zacht is vanwege de voeding…
    “Ja maar in turkije kijken ze echt naar alle bacterie en infecties hele lijst hier niet.” Dit is niet waar hoor. Het hangt er maar vanaf welke aanvraag een arts doet.
    Maar goed, dat moet je zelf beslissen

Reageren
    Hakan

Hier heb je 5 of 6 soorten waar de naar
    Kijken daar honderde soorten. Voeding kan zeker maar ik eet altijd wat ik normaal eet al jaren dus nix is verandert kwa eten.

Reageren
    Hakan

Heb op dit moment bv buikpijn met geluiden linkerkant en een loze drang onderrugpijn maar er komt nix uit. Pijncijfer is 4 5 ong hoort dit ook bij pds ?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan idd bij pds horen. En stress en angst zal de klachten nog erger maken

Reageren
    Hasan

John, hier in nl doen ze niet goed onderzoeken helaas, parasieten zijn hardnekkig en kunnen niet zo makkelijk opgespoord worden. Ik heb in turkije onderzoek gedaan daar vonden ze wel parasieten en hier niks

Reageren
    Hasan

Laten we ook niet vergeten dat turkije een van de beste artsen ziekenhuizen etc hebben.

Reageren
    Hakan

Hassan heb je ook klachtenn?

Reageren
    Hakan

Hassan waar heb je je laten testen in turkije ?

Reageren
    Hakan

Ook pds ? Gvoel dat je moet poepe en dan dit ?

Reageren
Reageer op: Slijm anus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.