Zoeken Vraag het forum

Slijm anus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

PDS dus en stres en angst

Rido

Hakan

Ik heb dezelfde problemen als jij, rommelende buik heel de dag door, en ontlasting ook in stukjes dit heb ik al 3/4 maanden nu, nog nooit eerder gehad.

Ik sport veel, drink veel water, probeer veel vezels groente fruit te eten, maar toch kamp ik met dit probleem.

Wat ik wel heb gelezen is dat PDS meestal na een voedselvergiftiging komt, en dat was in het begin bij mij wel zo. Was doodziek in het begin, voedselvergiftiging is erna verdwenen, toen gad ik dus de ronmelende buik elke dag

Reageren
    Hakan

Beste rido bedankt voor je reactie,

Dus jij hebt ook dagelijks slijm met stukjes ontlasting ?
    Ik heb idd het gevoel dat deze klachten zijn onstaan door voedselvergifteging, ik heb namelijk 5 dagen achter elkaar rood vlees gegeten in een restaurant na werk. Het lijkt alsof het daarna is begonnen maar ik weet het niet zeker. Op dit moment heb ik ook al 5 weken slijm en stukjes ontlasting. Hoop dat het pds is en niet iets anders. Heb jij verder onderzoek gehad ? Want 3 maanden is wel heel
    Erg lang.

Reageren
    Rido

Huisarts had me een antibiotica kuur gegeven ze dacht namelijk dat het nog steeds een voedselvergiftiging is, maar die heeft niet geholpen, heeft het alleen maar erger gemaakt.

Heb nu een ontlastingsonderzoek, ontlasting inleveren en kijken wat er uitkomt.

Ik vind het raar, heb alleen rommelende darmen, geen buikpijn, geen misselijkheid, soms diarree, heel af en toe bloed stukjes maar dat is dan aambeien denk ik, aangezien ik 3/4x per dag na de wc ga wat veel is voor mij, en dat irriteert de anus natuurlijk.

Het is nu afwachten op ontlastingsonderzoek en hopelijk komt er niks ernstigs uit

Reageren
    Rido

Je kan probiotica pillen proberen, geven een kleine beetje verlichting, naar mijn gevoel word mn ontlasting iets beterder erop, enige nadeel is dat je wel soms opgeblazen buik hebt door die pillen en winderigheid

Reageren
    Hakan

Nou afwachten op die uitslag dan maar. Die pillen heb ik h gebruikt ze helpen idd wel maar niet veel bij mij. Hoe oud ben je ? Heb je ook dagelijks slijm ?

Reageren
    Rido

Ik ben 28, slijm heb ik ook zo nu en dan, hoor je ook gewoon heel de dag door je darmen?

Voor de rest heb ik ook geen pijn zeg maar in mn lichaam of ergens anders jij?

Reageren
    Hakan

Rido, mijn darmen hoor ik vooral in de avond/nacht wanneer ik in bed lig. Soms ook gewoon overdag maar vooral in de avond. Ik heb heel soms buikpijn en pijn aan mijn linkerzijde maar het is niet dagelijks. Laat je ook je uitslag weten van je ontlasting ?

Reageren
    Rido

Dat heb ik dus ook, links voel ik dan iets, soort druk, niet echt pijn. maar je voelt wel dat er iets is. voor de rest kan ik je zeggen dat alles overeenkomt met jou klachten en die van mij.

ik verwacht deze week mijn uitslag, ik hou je op de hoogte.

Reageren
    Hakan

Top rido ben benieuwd.

John wat zijn nou de echte sympthomen van darmkanker ? Als je op internet leest zijn alle symphtomen darmkanker. Ik raad niemand aan om te googlen.

Reageren
    Rido

Hakan niet je zelf zo gek maken, ik weet precies hoe jij je voelt. In het begin toen alles bij mij begon werd ik ook gek, en kon ik nauwelijks slapen, tegenwoordig probeer ik een beetje te ontspannen, en houd ik in mn achterhoofd dat het waarschijnlijk een bacterie of parasiet ofzo is.

En vergeet niet hoe meer je stresst en je zelf gek maakt, hoe je alles intenser ervaart.

Binnenkort zijn jij en ik klachtenvrij en dan gaan we samen een adana kebab met ayran benuttigen

Reageren
    HAkan

Rido,

Ja maar het probleem
    Is bij mij is al op parasieten getest enzo dus dan ga je doordenken, wel word er gezegd dat er maar op 1 bacterie word getest dus het kan ook 188272 andere bacterie zijn. Mdl arts is ook pas over 3 maanden door de coronatijd. Ik probeer het te vergeten maar dan gaat het 1 dag over tweede dag begint het weer met dat loze drang gevoel met slijm en een beetje ontlasting tjah dan ga je weer denken.

Reageren
    keesknakworst

Ik heb dezelfde klachten, is er al iets bij jullie uitgekomen?

Reageren
    Hakan

keesknakworst

Heb je ook dagelijks slijm ? Hoelang heb je de klachten ? Hoe oud ben je ? Bij mij is er een Calprotectine test gedaan die was negatief er is ook een parasieten test gedaan ook negatief.

Reageren
    John (moderator)

Er hoeven niet eens meteen symptomen te zijn. He wordt in de meeste gevallen gevonden met een ontlastingsonderzoek.
    En jij moet je daar helemaal niet mee bezig houden.

Reageren
Reageer op: Slijm anus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.