- Hakan6 december 2021 om 15:42
John,
Dat is dus het probleem John bij de meeste gevallen word er nix gevonden bij een ontlasting onderzoek bij mij dus ook niet.Calprotectine Test ook heel laag dus wat moeten mensen nog denken ?
John (moderator)
6 december 2021 om 16:00Dat is nonsens. Bij een ontlastingsonderzoek voor darmkanker wordt er gekeken naar calprotectine en occult bloed. Vooral het occulte bloed is een aanwijzing dat er verder onderzoek moet worden gedaan naar darmkanker.
Reageren
De dokter heeft je gezegd dat je PDS hebt. De klachten passen daar in ieder geval wel bij. Dus je weet waar je klachten vandaan komen. Maar als je zo blijft stressen over iets dat je niet hebt, gaan die klachten dus ook niet wegHakan6 december 2021 om 16:08Occult bloed test heb ik niet gehad. Wel een Calprotectine test. Ik zie verder ook nooit bloed bij mijn ontlasting. Ik weet het ook niet allemaal ben 34 wil ook niet aan darmkanker denken. Google heeft me een beetje gek gemaakt ik zal proberen niet aan te denkennen hoop dat de klachten over zzal gaan.
ReagerenHakan6 december 2021 om 18:01En nog een laatste vraagje John, als ik occult bloed zou hebben in mijn ontlasting zou je dat ook terug kunnen zien in een bloedonderzoek/bloedprikken ? ik had namelijk geen afwijkingen dus geen bloedarmoede.
ReagerenJohn (moderator)
6 december 2021 om 18:16Nee, dat vindt men in de ontlasting. Daar wordt ook naar gekeken als er naar calprotectine wordt gekeken
ReagerenHakan6 december 2021 om 18:19Ow, dus als ik het goed begrijp zou ik het horen bij mijn calprotectine test als
Er bloed in mijn ontlasting gezien zou worden ? Zijn dit geen 2 aparte testen dan ? Want bij mij hebben ze echt alleen een calprotectine test gedaan dus geen bloedonderzoek. Zover ik weet zijn het 2 aparte testen.
Nogmaals bedankt voor je reacties ik
Zal je advies volgen en proberen niet aan te denken.Fijne avond John
ReagerenJohn (moderator)
6 december 2021 om 18:27Het zou heel erg vreemd zijn als daar niet naar gekeken zou zijn
ReagerenHakan6 december 2021 om 18:36Ik heb geen idee, ik had alleen een uitslag gekregen van 6ug zie foto. Ik weet
Niet of ze automatish ook het bloed checken.Bedankt
ReagerenJohn (moderator)
6 december 2021 om 18:39Je moet je daar helemaal niet mee bezig houden. Je hebt PDS! Daar komen je klachten vandaan
ReagerenJohn (moderator)
6 december 2021 om 18:39Als je dit los kunt laten moet je met een psycholoog gaan praten over je angsten
ReagerenHakan6 december 2021 om 18:46De dokter zei pds via de telefoon. De klachten gaan door ben verwezen naar een mdl arts dat is pas over 3 maanden dus blijkbaar weet hij het ook niet zeker.
Maar goed ieder geval bedankt
ReagerenRido6 december 2021 om 23:20Hakan,
Hoe is je ontlasting, bij mij is het meestal simpel zonder hard drukken, maar komt alles direct eruit soort waterig, niet echt diarree, een beetje tussen in,
Heb je ook bij het afvegen een iets lichtere kleur iets meer naar geel?
Voel je ook soms geborrel bij je slokdarm dat heb ik dus ook zo een gekke geluid bij je slokdarm.
voor de rest ben ik best fit, geen moeheid, geen slaperigheid, geen pijn, alleen soms een nare gevoel links net onder mn ribben doet verder geen pijn. ook blijf ik gewoon op gewicht. soms beetje last van verminderde eetlust jij ?
Reagerenbustah7 december 2021 om 16:59Ik heb ongeveer dezelfde klachten alleen geen diarree wel af en toe slijm bij mijn ontlasting en rommelende darmen vooral tijdens/na het eten ik voel me daarbij ook nog redelijk ziek en benauwd en heb een verminderde eetlust.
Ik heb al veel bloedtesten ondergaan, een röntgenfoto van mijn darmen en een echo van mijn buik maar daar kwam niks uit. het enigste wat bij mij afwijkt zijn de calprotectine hoogtes en krijg nu eind deze maand een coloscopie van mijn darmen hopelijk geeft dat wat duidelijkheid.Succes!
ReagerenHakan11 december 2021 om 22:47John,
Ik heb vrijdag een sigmoïdoscopie gehad laatste deel is bekeken door de arts, hij kon heen afwijkingen zien alleen hij zei dat mijn bekkenbodem spier te gespannen is. Kan een gespannen bekkenbodem klachten geven zoals loze drang ? En sinds vrijdag na de behandeling heb ik pijn in mijn anus kan het door de behandeling komen of is het toeval ? Ik heb buikpijn onderbuik, pijn in mijn anus niet heel heftig maar wel irriterend hele dag. Kan een gespannen bekkenbodem veel doen bij de mannen ? Kwa pijn ?
Bedankt
ReagerenJohn (moderator)
11 december 2021 om 22:50Ja dat kan zeker
Reageren