Zoeken Vraag het forum

Slijm anus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hakan

John,

Dat is dus het probleem John bij de meeste gevallen word er nix gevonden bij een ontlasting onderzoek bij mij dus ook niet.Calprotectine Test ook heel laag dus wat moeten mensen nog denken ?

John (moderator)

Dat is nonsens. Bij een ontlastingsonderzoek voor darmkanker wordt er gekeken naar calprotectine en occult bloed. Vooral het occulte bloed is een aanwijzing dat er verder onderzoek moet worden gedaan naar darmkanker.
    De dokter heeft je gezegd dat je PDS hebt. De klachten passen daar in ieder geval wel bij. Dus je weet waar je klachten vandaan komen. Maar als je zo blijft stressen over iets dat je niet hebt, gaan die klachten dus ook niet weg

Reageren
    Hakan

Occult bloed test heb ik niet gehad. Wel een Calprotectine test. Ik zie verder ook nooit bloed bij mijn ontlasting. Ik weet het ook niet allemaal ben 34 wil ook niet aan darmkanker denken. Google heeft me een beetje gek gemaakt ik zal proberen niet aan te denkennen hoop dat de klachten over zzal gaan.

Reageren
    Hakan

En nog een laatste vraagje John, als ik occult bloed zou hebben in mijn ontlasting zou je dat ook terug kunnen zien in een bloedonderzoek/bloedprikken ? ik had namelijk geen afwijkingen dus geen bloedarmoede.

Reageren
    John (moderator)

Nee, dat vindt men in de ontlasting. Daar wordt ook naar gekeken als er naar calprotectine wordt gekeken

Reageren
    Hakan

Ow, dus als ik het goed begrijp zou ik het horen bij mijn calprotectine test als
    Er bloed in mijn ontlasting gezien zou worden ? Zijn dit geen 2 aparte testen dan ? Want bij mij hebben ze echt alleen een calprotectine test gedaan dus geen bloedonderzoek. Zover ik weet zijn het 2 aparte testen.
    Nogmaals bedankt voor je reacties ik
    Zal je advies volgen en proberen niet aan te denken.

Fijne avond John

Reageren
    John (moderator)

Het zou heel erg vreemd zijn als daar niet naar gekeken zou zijn

Reageren
    Hakan

Ik heb geen idee, ik had alleen een uitslag gekregen van 6ug zie foto. Ik weet
    Niet of ze automatish ook het bloed checken.

Bedankt

Reageren
    John (moderator)

Je moet je daar helemaal niet mee bezig houden. Je hebt PDS! Daar komen je klachten vandaan

Reageren
    John (moderator)

Als je dit los kunt laten moet je met een psycholoog gaan praten over je angsten

Reageren
    Hakan

De dokter zei pds via de telefoon. De klachten gaan door ben verwezen naar een mdl arts dat is pas over 3 maanden dus blijkbaar weet hij het ook niet zeker.

Maar goed ieder geval bedankt

Reageren
    Rido

Hakan,

Hoe is je ontlasting, bij mij is het meestal simpel zonder hard drukken, maar komt alles direct eruit soort waterig, niet echt diarree, een beetje tussen in,

Heb je ook bij het afvegen een iets lichtere kleur iets meer naar geel?

Voel je ook soms geborrel bij je slokdarm dat heb ik dus ook zo een gekke geluid bij je slokdarm.

voor de rest ben ik best fit, geen moeheid, geen slaperigheid, geen pijn, alleen soms een nare gevoel links net onder mn ribben doet verder geen pijn. ook blijf ik gewoon op gewicht. soms beetje last van verminderde eetlust jij ?

Reageren
    bustah

Ik heb ongeveer dezelfde klachten alleen geen diarree wel af en toe slijm bij mijn ontlasting en rommelende darmen vooral tijdens/na het eten ik voel me daarbij ook nog redelijk ziek en benauwd en heb een verminderde eetlust.
    Ik heb al veel bloedtesten ondergaan, een röntgenfoto van mijn darmen en een echo van mijn buik maar daar kwam niks uit. het enigste wat bij mij afwijkt zijn de calprotectine hoogtes en krijg nu eind deze maand een coloscopie van mijn darmen hopelijk geeft dat wat duidelijkheid.

Succes!

Reageren
    Hakan

John,

Ik heb vrijdag een sigmoïdoscopie gehad laatste deel is bekeken door de arts, hij kon heen afwijkingen zien alleen hij zei dat mijn bekkenbodem spier te gespannen is. Kan een gespannen bekkenbodem klachten geven zoals loze drang ? En sinds vrijdag na de behandeling heb ik pijn in mijn anus kan het door de behandeling komen of is het toeval ? Ik heb buikpijn onderbuik, pijn in mijn anus niet heel heftig maar wel irriterend hele dag. Kan een gespannen bekkenbodem veel doen bij de mannen ? Kwa pijn ?

Bedankt

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan zeker

Reageren
Reageer op: Slijm anus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.