- Hakan16 december 2021 om 13:12
Pfff heftig dat we zo moeten leven. Ik zelf heb ook nooit darmproblemen gehad, ik kon makkelijk 2 of 3 keer per dag mijn ontlasting doen zonder buikpijn en al het is echt plotseling zo geworden. Alsnog dat dagelijks slijm maakt me onrustig, jij hebt een colospie hehad en weet dat je nix hebt dus dat scheelt. Ik zelf wil graag ook een coloscopie voor de zekerheid alleen zo een colospie zal mij rustig maken tenminste als er nix geks uitkomt zoals een tumor. Elke ochtend poep ik zonder moeite maar (bruin) na het poepen moet ik elke keer na een max 20 min weer poepen dan komt er dunne ontlasting uit wat donkerder van kleur wel bruin en met slijm dan denk ik houd dat gedeelte iets tegen of zo zoals een tumor of iets.
Jelle16 december 2021 om 18:57Dat zal niks zijn denk ik. Lijkt mij eerder post infectieuze PDS.
sommige zeggen dat het tijd nodig heeft tot het geneest. Er zit dus een kans in.
tjah, ik ben het al een beetje gewoon. Ik ken mensen die dit al hebben van kinds af aan tot nu middelbare leeftijd.
gewoon wat meer opletten. Als je toch iets hoort of te weten komt hoor ik het graag via hier. Maak je maar niet zo druk.
ReagerenHakan16 december 2021 om 19:11Beste jelle bedankt voor je berichten wardeer ik zeer in deze moeilijk periode voor mij.
Laatste vraagje.
Heb je ook echt dagelijks loze drang en alleen slijm als stoelgang ? Ik heb dat echt dagelijks soms 2 dagen niet en dan weer wel. Soms klein beetje poep met slijm soms echt alleen poep maar dat loze drang en alleen slijm als stoelgang om de 2 dagen of dagelijks.
ReagerenJelle16 december 2021 om 22:17Ja die loze drang komt omdat de stoelgang niet massief is als vroeger. Wat betreft slijm is als dat wanneer je een stuk hebt dat toch hard is maakt je lichaam dat aan om de stoelgang vooruit te krijgen. Na deze harde stuk heb je meestal zachte stoelgang, de colon komt leeg te staan waardoor er resterende stoelgang sneller doorheen passeert. Bij zacht heb je minimaal slijm. Dit is bij mij ook zo. Snelle darmpassage leidt tot loze drang. Een kut gevoel. Diarree achtig gevoel. Dit is al 2 jaar bij mij ook zo. Stop met roken en alcohol en vettig eten dan zal dat verminderen maar toch zul je zien dat het nog gebeurd maar niet meer zo vaak en intensief. Meer van korte duur die pijngevoel.
ik ga dit jaar gewoon wachten tot de zomer kijken hoe het verder evolueert. Ik heb ook al tal van probiotica gebruikt maar verder geen veranderingen.
Bij mij zelf had ik nooit problemen mah evht nooit diarree gehad, nooit constipatie en ik zat zelf nooit heel lang op de toilet terwijl sommige gezonde mensen dat toch af en toe hadden. Dus zo een dysbiose in de darmen kan snel gaan. Kut is dit ik weet het maar tjah, de wetenschap is nog niet zo ver om het te achterhalen. Ik ben de afgelopen jaar naar 10 ziekenhuizen geweest zeker en nog niets te vinden.
soms is mijn stoelgang wel goed soms weer niet. Maar zeker 1 keer per dag rot omdat ik sowieso als routine 2 keer ga naar wc.
ReagerenHakan16 december 2021 om 22:37Jelle hartstikke bedankt voor je goed uitleg.
Helaas begreep ik vandaag dat mijn oom
Reageren
40 jaar geleden toen ik nog niet geboren was is overleden aan darmkanker wist ik helemaal niet. dit heeft me nu extra bang gemaakt.
Wil niet aan slechte dingen denken maar gaat automatish helaas.Jelle16 december 2021 om 22:37Laat eens bloed prikken voor parasieten + stoelgang test.
Laat ook je vitamines meten, te weinig B12 of ijzer of hoge ferritine kan ik al bijna zeggen dat er een parasiet zit. Deze beroven je van voedingsstoffen en vooral proteine. Ze leven op suikers met name glucose maar de proteine wordt ook niet goed opgenomen door uw lichaam.
als men hier niets van heeft kan je nog een calprotectine test aanvragen, deze meet een ontsteking ergens in je darmen. Als die ook goed zit dan kan je al 90 procent ervan uitgaan dat ze in een coloscopie ook niets abnormaals gaan terugvinden en je dan gaan zetten op PDS.
ReagerenHakan16 december 2021 om 22:39Bloedonderzoek heb ik gehad geen afwijkingen.
calprotectine test ook gehad kwam op 6 uit dus heeeeel laag.
ReagerenJelle16 december 2021 om 22:43Ze gaan gewoonweg zeggen dat het PDS is. Als je echt een ander verhaal meekrijgt wil ik er meer over weten want ik zit er dus ook mee in.
bij mij is ook alles negatief.
ik heb zelfs vandaag losse stoelgang gehad mah boeiee maakt niet meer uit.
hele tijd blijven testen zonder resultaat kost ook al enorm veel moeite als centen.
Heb je huiduitslag gekregen of droge huid of broos haar de laatste tijd?
ReagerenJohn (moderator)
16 december 2021 om 22:46Al eens de mogelijkheid overwogen dat het dus gewoon PDS kan zijn ?
ReagerenHakan16 december 2021 om 22:49Wat bedoel je precies met huiduitslag ? Ik heb wel de laatste jaren alllemaal rode plekjes soort puistjes maar dat je niet kan aanraken zie foto.
ReagerenJelle16 december 2021 om 22:58neen ik bedoel echt acne. Puisten op je rug of droge huid die zodanig poreus wordt. Zo niet dan hoef je je niet zorgen te maken want ik denk persoonlijk dat je gewoonweg een infectie hebt opgelopen nu leidt aan pds.
pds is een term van “ik weet het niet”.
pds kan echt uitgebreid gaan, dit kan door één miscommunicatie zijn tussen darmen en hersenen, oftewel iets bij de spieren die samentrekken oftewel mastcellen, oftewel dysbiose van darmabacteriën enzovoort. Helaas zijn we nog niet zo ver om dit allemaal te gaan testen en direct een oplossing aan te bieden. Ieder individu is anders en elk lichaam dus ook.
het enige wat je zelf kunt doen is kijken wat je darmen stoort bij bepaalde voeding en stress verminderen. Verder kan je je darmen goed doen met L-Glutamine, herstelt de darmwand en gefermenteerde producten. Wel ga nu niet overdrijven maar eet meer bewuster. Maak een dagboek en schrijf op wat je eet en kijk wat je wel kan en niet. Wat je echt stoort laat je achterwege. Zo doe ik het nu en het heeft me toch wel geholpen. Als ik zeg dat mijn stoelgang tov vroeger maar 20-30 scoorde is het nu wel 60 procent.
maar ik zeg het; hoe ik alcohol drink of 4-5 sigaretten rook is het onmiddelijk 20 procent terug. Ook met bepaalde voeding is het zo. Vorig jaar kon ik niet naar de frituur maar nu begint het beetje bij beetje te beteren echter zal het nooit meer hetzelfde zijn denk ik omdat ik sowieso al heel maar heel gezond eet.
ik deed voor dit verschijnsel aan topsport en voeding was dus altijd al op maat bij mij. Ik eet nu nog altijd op maat maar topsport is voorbij.
ReagerenJelle16 december 2021 om 23:05Dit kan ik nog toevoegen. Deze zomer toen ik op vakantie was had ik wel opeens 2 weken enorme goede stoelgang. Alles was ineens voorbij en dan naar het vliegveld. Ik had reuze honger en toch heb ik gegeten bij de mc donalds en sindsdien is her weer begonnen bij mij:)).
dus je weet nooit misschien kan het wel van de ene keer op de andere voorbij gaan.
ReagerenHakan16 december 2021 om 23:08Ik heb soort waterpokkken gekregen op mijn rug mijn partner werkt bij de kinderopvang ik denk door haar omdat ik toen ik klein was geeen waterpokken hebt gehad. Ook heb ik puisten en onstekingen denk ik op me benen zie fotos moet ik me hier zorgen om maken ?
Reageren
Ik vind jou verhaal zo vervelend en vind dit allemaal zo jammer.Jelle16 december 2021 om 23:15neen. Dit is niet wat ik bedoel.
als je toch safe wilt zijn kun je dit eens proberen.
oregano olie uit Turkije of Griekenland nemen
yoghurt met 2 teentjes knoflook om de 2 dagen.
pompoenpitten verbrijzelen in honing en dan met een lepeltje opeten ‘s morgens op nuchtere maag
kruidnagel capsulekes innemen.
zwarte walnoot druppelsalsemkruid
Pure rode sinaasappelsap drinken
Indien er toch een parasiet aanwezig zou zijn.
je kunt een cleanse volgen op natuurlijke basis van dr hulda clark. Kijk maar naar de hoeveelheden en vooral luisteren naar je lichaam. Dit is een soort cleanse van je darmen.
ReagerenHakan16 december 2021 om 23:19Ik zal je advies volgen jelle super bedankt. Zoals ik al zei ik begon rustig te zijn en vandaag hooor ik op eens dat mijn oom aan darmkaker is overleden 40 jaar geleden nou daar gaat de stress weer. Maar dus als
Reageren
De calproctine laag is is er kans dat ze nix vinden met een coloscopie