Zoeken Vraag het forum

Slijm anus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hakan

Dankjewel voor je reactie John.

Ik maak me teveel zorgen en het lastige is dag er zoveel wachtijd is voor een hele darmonderzoek. Vanochtend weer gepoept beuin kleur, na een half uur tijd weer slijm gepoept zie foto. Ik weet echt niet hoe ik
    Het zo ga volhouden elke keer wanneer ik dit zie raak ik gestressd. Ze zegge steeds als je geen bloed zit is er nix aan de hand maar ik vind dit ook niet normaal hopelijk is het gewoon pds en geen darmkanker.

Rido

Hakan, heb inmiddels uitslag binnen van mijn ontlasting. Alles is goed zeggen ze, niks gevonden.

Ik geloof dit helaas niet, ik ken mijn lichaam en weet dat mijn ontlasting gewoon niet goed is, niet de juiste structuur en soms wisselend van slijm, na hard, brijerig etc.

Ik vermoed dat het darmparasieten zijn, ze zijn namelijk erg hardnekkig en worden niet makkelijk opgespoord. Ik denk dat ik nu een andere onderzoek ga doen via een externe bureau en helaas wel wat ga betalen.

Huisartsen doen er te makkelijk over, en proberen je zo min mogelijk door te verwijzen ivm de kosten/bezuinigen etc.

Wat mij vooral boos maakt is dat de huisarts hoort dat ik rommelende darmen heb, en er achteraan een antibiotica kuur heeft gegeven wat het juist erger heeft gemaakt. Nadat ik klaar was met mijn kuur heb ik helaas meer last van gekregen, antibiotica is juist extreem schadelijk voor je darmen, gezonde/slechte bacteriën alles gaat eruit. Ik snap niet dat een huisarts zoiets kan flikken.

Hakan probeer zo min mogelijk jezelf gek te maken, hoe meer je stresst hoe gekker je word. Probeer gezond te eten veel groente/fruit, vezels, drink ruim 2.5 liter water, sport af en toe. Dat zal je ook rustiger maken in je hoofd. Ook heeft probiotica mijn darmen een beetje gestild, maar ik heb wel gemerkt zodra ik er mee stop dat mijn ontlasting weer raar wordt en mn darmen weer borrelen.

Reageren
    Hakan

Beste john is dit potlootonTlasting ?

Reageren
    John (moderator)

Nee dat is geen potloodontlasting. Stop nou eens met dat poep staren….

Reageren
    Hakan

Beste rido ik heb nu 3 keer denk ik mijn 06 nummer genoteerd hier zodat je mij kan appen maar elke keer word het volgens mij verwijderd. We mogen toch wel in contact komen om
    Elkeer informatie te geven of mag dat niet van deze site ?

Reageren
    John (moderator)

Het uitwisselen van persoonlijke gegevens zoals mailadressen en telefoonnummer e.d. is conform de forumregels niet toegestaan

Reageren
    Hakan

Dat is prima. Maar hoe moet ik in contact komen met rido dan ? Kunnen we op deze site elkaar geen prive bericht sturen ?

Reageren
    John (moderator)

Dat is helaas niet mogelijk

Reageren
    Rido

Hakan,

Ik had ook mijn instagram geplaatst, maar ik zie dat het ook verwijderd is.
    Mocht je nog ideeen hebben om in contact te komen, hoor ik het graag.

Reageren
    Hakan

John,

wij willen graag in contact komen met rido. Kun je ons daarmee helpen ? U bent de moderator. Wij willen namelijk elkaar helpen en een keer wat eten samen.

Reageren
    John (moderator)

Bij wijze van uitzondering:
    Jullie sturen me alle twee jullie mailadressen. Ik zal ze dan doorsturen. Ik wel erop wijzen dat uitwisselen van persoonlijke (contact) gegevens tot ongewenst contact kan leiden. Ikzelf noch Dokter.nl neemt geen enkele verantwoording hiervoor in welke vorm dan ook.
    [email protected]

Reageren
    Hakan

Top bedankt

Reageren
    Jelle

Ik heb net hetzelfde. Geloof me ik heb al 2 jaar lang onderzoeken gedaan van stoelgangtesten in via labos en laten onderzoeken voor tropische infecties. Niets nada. Ik word ook zo maar gezet op PDS. Ik heb exact hetzelfde.

dit kan allemaal gebeuren na een darminfectie en dat had ik dus na een reis van bali. Nadien altijd hetzelfde. Ik heb al 2 coloscopiën gehad ook zonder resultaat.

verder heb ik mijn hele leven lang nooit last gehad van stoelgang afwijkingen tot na een infectie. Ik heb mijn hele leven lang gezond gegeten en sport sowieso al overdreven. Indien u iets meer weet hierover hoor ik er ook graag meer over.

groetjes

Reageren
    Hakan

Bedankt voor je reactie jelle,

Dus als ik het goed begrijp heb je al 2 jaar lang last van slijm/loze drang buikpijn ?
    Ik heb een aantal fotos geplaatst van slijm en ontlasting. Mag ik ook vragen hoe oud je bent ?
    Wanneer we meer weten delen we het hier met elkaar. Ik zelf heb in augustus corona gehad in turkije en heb daar vaak buiten gegeten. 2 maanden na mijn vakantie zijn al deze klachten begonnen. Ik zelf denk ook aan een infectie maar het probleem is dat ze hier niet op alle infecties controleren.

Reageren
    Jelle

Ja mijn stoelgang is gewoon hetzelfde als die van jou. Ik heb een darminfectie gehad na bali en toen begon alles.

ik ben 31 jaar. Geloof me het gaat niet voorbij zomaar. Ik heb alles hiervoor gedaan omdat ik ook kennis over voeding en darmen heb. Niks helpt.

ik heb glutenvrijgegeten, ik heb bijna geen koolhydraten gegeten en gewoon helemaaal gedetoxed, ik heb probiotica genomen, l glutamine, butyraad, kurkuma…

tegen parasieten heb ik ook van alles genomen van vermox tot yomesan. Ik werd zo paranoia van dit dat ik wilde dat het zo snel mogelijk  voorbij moest gaan maar dat ging dus niet.

ik heb zeker dit jaar 20 stoelgangstesten afgegeven en ze vinden niets. Geen giardia, geen parasieten geen bacteriële infecties niets…

echter ben ik zeker dat ik een darminfectie heb gehad aangezien ik na bali een worminfectie had opgelopen. Na deze te behandelen heb ik dus dit overgehouden. Dit is gewoon PDS zeggen de dokters. Postinfectieuze PDS en dit neem je mee voor de rest van je leven. Het kan zijn dat het vanzelf overgaat maar dat denk ik niet.

als ik 1 sigaret opsteek is het bij mij al een ramp, als ik 1 – 2 glazen alcohol drink is het de volgende dag een ramp en dit ook met fastfood en dergelijke.

ik denk persoonlijk dat er een dysbiose ontstaat van darmabacteriën na een infectie waardoor men deze klachten overhoud.

maar ik zeg je nogmaals ik heb compleet hetzelfde als jou. Het is klote. Je moet gewoon iets vinden dat je er niet zo veel last meer van hebt mazr het gaat echt nooit over. Ik had vorig jaar heel veel last nu wat minder maar ik let wel heel veel op.

ik rook niet meer, alcohol ook niet meer plus fastfood bye bye. Zelden.

eet puur en ik eet dagelijks gefermenteerde producten bijna. Totaal ben ik 10 kg wel kwijt, ik was een topsporter maar na dit is alles ten einde. Mijn familie heeft er zelfs van afgezien echter bekijk ik het positief, mijn blik tegenover het leven is enorm veranderd. Life is short, maak het waardevol nog we in staat zijn om van alles te doen.

Reageren
Reageer op: Slijm anus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.