- Jos11 april 2020 om 16:55
Hallo,
ik heb zo af en toe wel eens heel fel en plots opkomende buikkrampen en diarree. kan er geen timer opzetten ooit is het half jaarlijks, ooit 3 keer op een maand. Ik weet dat ik het ook op stress momenten kan krijgen ( in de auto als we een vliegtuig moeten halen en het duurt wat lang bijvoorbeeld ) maar het is zeker niet altijd door stress. Ik eet Ook niks anders op die momenten bij mijn weten. ik weet wel dat ik spoedig een toilet moet opzoeken op die momenten en het Spuit er nogal uit en is ook wel veel…. buik is ook regelmatig hard en buikpijn kan ik ook op ‘normale’ momenten hebben.
zou het een soort gevoelige darmen zijn of zou er meer aan de hand zijn. want het is wel knap lastig om op zo onverwachte momenten dringend te moeten gaan en zelfs geen 15 min kunnen wachten.
alvast bedankt.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 april 2020 om 18:27Een prikkelbare darm zou best kunnen
ReagerenJos11 april 2020 om 19:07Wat kan ik er tegen doen en geven ze die diagnose bij een dokter?
ReagerenJohn (moderator)
11 april 2020 om 19:10Zorg voor gezonde voeding. Eet regelmatig. Drink voldoende water. Een diagnose krijg je van de dokter
ReagerenJos11 april 2020 om 22:30Kan het eigenlijk op verschillende leeftijden ontstaan? Pakweg 10 jaar geleden ( rond 20j) eigenlijk geen last van. Wel + 20kg erbij (+- Bmi 27) en meer eten sinds toen. Weet niet of dat impact heeft?  geen slecht idee om toch maar altijd immodium mee te nemen?
ReagerenJohn (moderator)
11 april 2020 om 22:35Ik zou er toch eerst maar eens mee naar de huisarts gaan. Altijd immodium nemen is niet goed
ReagerenJos12 april 2020 om 17:05zal ik nogmaals dan doen. Immodium neem ik echt enkel in als het echt niet anders gaat dat is zelden eigenlijk. Ik merk ook wel dat ik soms ook constipatie kan hebben een dag of 1-2. Is ook ooit als ik begin te bewegen dat ik pas merk dat ik zo dringend moet gaan, maakt het nog eens lastiger
Reageren