Zoeken Vraag het forum

buikkramp & diarree na avondeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Chantal

Hallo,
    Ik ben 20 jaar en heb geregeld last van buikkramp na het avondeten. Diis nogal vervelend vooral omdat ik dan ook vaak naar de wc moet omdat ik dan aan de diarree ben. Ik heb het niet na elke keer hetzelfde eten. Dus bijvoorbeeld de ene keer van spaghetti wel en de andere keer niet. Wat zou dit kunnen zijn?

5 reacties
    Reageren
    Rolf

Hai, kan het liggen aan wat je er bij drinkt?

Reageren
    Chantal

Ik weet niet of het daaraan kan liggen. Maar ik heb het alleen na het avond eten. en als ik eenmaal naar de wc ben geweest is het ook weer over. Ik zal is gaan kijken of ander drinken helpt maar ben bang dat dat het niet is.

bedankt voor de reactie!

Reageren
    Klaartje

Hai, woon je nog thuis of in een studentenhuis (je bent 20, ik denk even mee). Kan het zijn dat jullie misschien niet helemaal hygiënische vaat hebben? Sorry als ik je hiermee beledig, is niet mijn bedoeling, probeer alleen mee te denken. (Want is mij vaak overkomen, vandaar).

Greetz, Klaartje

Reageren
    Chantal

Ik vindt het fijn dat u meedenken hoor Kaartje. Ik woon nog gewoon thuis. Ik heb het ook bij andere mensen thuis of in restaurants dus denk niet dat dat het is. maar er is mij al wel opgevallen dat als het vet is ik er meestal last van krijg.

Groetjes Chantal

Reageren
    Pim

Hai, ik had het laatst na een BBQ. Ik denk dat bij mij de sauzen verkeerd zijn gevallen. Ook wanneer ik in olijfolie gebakken aubergines heb gegeten, is het raak. Je zou het zelf kunnen testen door voorlopig het ‘vette’ eten te laten staan. Ik weet voor mezelf waar het door komt en houd daar rekening mee, maar soms gebeurd het wel weer eens.

Pim

Reageren
Reageer op: buikkramp & diarree na avondeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.