2 dagen buikpijn: afgezakt naar rechteronderbuik

Hallo,

Maandagochtend werd ik wakker met behoorlijke buikpijn rond de maagstreek, af en toe gepaart met steken. Ik ben vervolgens de dag doorgekomen met pijnstillers.
    Dinsdag is het afgezakt en waren pijnstillers niet meer nodig. De pijn bevondt zich nog steeds rond de maagstreek.
    Woensdag en vandaag is er van pijn rond de maagstreek geen sprake meer. Maar nu is het wel [u]gevoelig[/u] in mijn rechteronderbuik. Het is niet echt pijnlijk, maar gevoelig. Wanneer ik er op druk is het wel iets pijnlijker.
    Ik heb al 2x eerder een blindedarmontsteking gehad dus ik maak me enigszins zorgen. Volgens de dokter is dit niet nodig, doordat een blindedarmontsteking gepaard gaat met hevige pijn (dit klopt met voorgaande keren) en koorts (ik heb geen koorts).
    Mijn eerste blindedarmontsteking was volgens mijn dokter ook gewoon buikpijn (ook al kon ik amper meer lopen) en mocht dit na een week niet over zijn dan moest ik maar weer terug komen. Het ging gelukkig over. Het gevolg was dat het 2 maanden later opnieuw begon: gevolg was dat ik 9 dagen in het ziekenhuis lag en opereren onmogelijk bleek. (Dit kwam doordat de ontsteking omkapseld was door de vorige blindedarmontsteking? o.i.d.)

Is iemand bekend met deze verschijnselen? Ik ben namelijk bang dat mijn geplande weekendje weg in duigen gaat vallen.

Bij voorbaat dank!

Reageren

soms geeft blindedarmontsteking wel degelijk deze wat vagere klachten en daarom komen mensen soms erg laat in het ziekenhuis aan(zie b.v. Gerard Joling), dit kan een darmperforatie geven. Hoeft natuurlijk niet kan inderdaad ook gewoon buikpijn zijn, maar zou gewoon geen risico lopen en nogmaals naar de dokter gaan, die kan met een bepaalde test kijken of het de blindedarm is en bij twijfel nog even bloed laten controleren.
    zeker nu je melding maakt van een eerdere ontsteking.

Sterkte!

Reageren

Bedankt voor je reactie Brenda.
    Ik had de dokter juist gebeld omdat ik langs wilde komen. Maar die gaf aan dat als ik koorts zou krijgen of als de pijn toenam dat ik dan maar langs moest komen. Inmiddels is de situatie onveranderd. Gevoeligheid is nog steeds aanwezig. Het is niet minder maar ook niet erger geworden. Voor de rest nergens last van en ik heb ook geen koorts. Mocht na het weekend de situatie nog steeds onveranderd zijn dan zal ik wel een doktersbezoek afdwingen.

Wordt vervolgd...

Reageren

Hallo ik ben selina
    Ik ben sinds maandag hevige buikpijn eerste 10 minuten liep ik leeg, sinds dien eet ik en drink niet meer vrijdag ochtend huisarts geweest onstekingswaarde waten verhoogd kon geen kwaad was en buikvirus! Vrijdag avond spoedpost kon nier meer lopen van de pijn en braken van de pijn u moet morgen terug komen nou zo gezegt gedaan 8 uur gemeld in het ziekenhuis bloedonderzoek gehad echo gehad urine onderzoek gehad der kwam niks ja dat het verhoogd was allemaal maar de blinderdarm was niet tezien op de echo naar huis gestuurd met het is en virus vannacht de hele nacht wakker gelegen van de pijn word alleen maar erger iemand enige idee wat het kan zijn

Reageren

Een buikgriepvirus zal het dan zijn, maar dat hadden ze je al gezegd

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: 2 dagen buikpijn: afgezakt naar rechteronderbuik

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe