Zoeken Vraag het forum

buikklachten, never ending story?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • inge 53

Al 12 jaar heb ik buikklachten in de vorm van opgeblazen zijn en winderigheid, vermoeidheid en futloos zijn.

Ik was op den duur overal overgevoelig voor, er kwam steeds meer bij.

Een afspraak in het ziekenhuis zou 5 tot 6 maanden duren eer ik aan de beurt was, ik heb toen gekozen om naar een homeopaat/iriscopist te gaan.

De uitkomst was lactose intolerant, iets wat ik al vermoedde, dit destijds ook heb gemeld bij de huisarts maar die wuifde het toen weg!

Ik moest alles van melk uit mijn dieet halen, ook de lactosevrije melkprodukten.

Ik kreeg st. janskruid mee om de boel van binnen op te schonen en vogelmelk, ook homeopathische druppels.

Dat heb ik wel gemerkt, de klachten werden tig keer erger maar het einresultaat mag er zijn.

Ik heb nooit geweten hoe moe ik eigenlijk was, het sluipt er gewoon dag na dag bij in maar nu heb ik energie voor 2, ik voel me vergeleken met een half jaar terug zo enorm veel beter.

Wel heb ik nog regelmatig een opgeblazen gevoel , ik ben toen overgestapt op glutenvrij en ook die klachten zijn verdwenen.

Er is nog 1 ding wat maar niet weg wil en dat is die winderigheid, smorgens is er niets aan de hand, ook niet zo erg als ik stil zit maar als ik overdag aan het werk ben en met name smiddags dan is er geen houden aan.

Met zweet en tranen kom ik thuis, vol en bomvol met lucht, een buik als een skippybal en overal pijn en doordat ik alles ophoud zit de hele boel muur en muurvast.

Ik heb dit besproken met de huisarts maar die vertelde, er is gewoon niets aan te doen, dat geloof ik niet, eerder had ik dit niet en nu wel, en waarom heb ik savonds geen last?? Het drukt een dikke stempel op mn social leven, ik heb van de huisarts Macrogol gekregen omdat mijn ontlasting niet goed was, alleen maar knikkers/balletjes en ook niet meer op vaste tijdstippen, ik poepte kriskras wat door de dag heen. De macrogol werkte meteen maar de bijwerkingen wegen niet op tegen de klachten dus ik ben er mee gestopt. Ik heb nu probiotica op mijn lijstje staan, in de hoop dat het een beetje minderen wil. Heeft iemand de gouden tip????

2 reacties
    Reageren
    Catootje

Gouden tip niet maar misschien een orthomoleculair therapeut. Iemand die kijkt naar je voedingspatroon, darmflora, candida, tekorten aan voedingsstoffen enz. Opgeblazenheid kan soms te maken hebben met een tekort aan magnesium.

Belangrijk om te zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels bij elk eetmoment. Denk vooral ook aan oplosbare vezels, zoals in Colon Clean. Vezels van de huisarts bevatten kunstmatige zoetstoffen en zijn ook kunstmatige vezels. Misschien bottenbouillon maken. Deze bevat belangrijke stoffen voor je darmen.

Klachten hoeven niet altijd met gluten te maken hebben.  Kan ook te maken hebben met tarwe op zich. Weet niet of je andere granen wel kan verdragen.

Eventueel medicijngebruik, waaronder ook de pil, kan klachten geven.

Verder weet ik niet of je werk je teveel inspanning geeft. Of het bij je past of heb je de buik ervan vol? In elk geval zorgen voor een rustige ademhaling, ook als je bezig bent. Als je  ingespannen bezig bent, ben je vaak geneigd om je adem vast te houden.

Reageren
    inge 53

O jee, waar is de tijd dat ik zorgeloos kon eten en drinken wat ik wou, ik heb inmiddels elk voedingsmiddel getest en dat zijn er heel wat in de afgelopen jaren. Ik weet dan  ook heel zeker dat het niet aan de voeding ligt, ik vermoed dat er iets mis gaat met de spijsvertering, alsof er ergens een gaatje zit die lucht lekt. Medicijnen gebruik ik niet , ook geen pil,

Ik heb gelezen/gehoord dat mensen die lactose intolerant zijn vaak ook geen gluten meer kunnen verdragen?? En dat het rare ontlastingspatroon ook typerend is van het lactose vrije dieet.

En dat alles is prima mee te leven maar die winderigheid, iedere dag weer, de ene dag erger als de andere, als het een dag goed gaat(sporadisch btw) dan ben ik de hele tijd bezig te denken waarom het goed ging en de dag ervoor niet. Radeloos word je er van!!!!! Woedend ook , want zo wil je niet leven, als ik thuis kom van mijn werk sta ik letterlijk achter het stuur te rijden omdat zitten zeer doet pfffffff

Bedankt voor je reactie Catootje, ik heb hier en daar al meerdere tips van je gelezen , het geeft weer een beetje hoop.

Reageren
Reageer op: buikklachten, never ending story?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.