Zoeken Vraag het forum

onverklaarbare buikpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

om een heel lang verhaal kort te houden:

Mijn buikklachten zijn 2 jaar geleden begonnen ontstaan in Turkije door een voedselvergiftiging. In Nederland kreeg ik hier medicijnen voor om snel weer beter te worden, maar werden de klachten alleen maar erger. Elke week ging ik wel naar de dokter omdat ik zo’n erge last had van kramp en steken in mijn buik en daarnaast erge diarree. Vaak werd ik weer naar huis gestuurd met het advies om uit te zieken. Een aantal maanden later ging ik weer terug, want ik trok het niet meer. De dokter stuurde mij naar diëtiste en liet mij bloedprikken. Uit mijn bloed kwam niks en was mijn hoop gericht op de diëtiste. Zij schreef een gluten,suiker en gist vrij dieet voor. Dit dieet was drama en maakte de klachten alleen maar erger, omdat ik na 3 weken nog maar 45 kilo woog( ben 21 jaar en lengte 1.70). Ik stopte dus met het dieet en toen vond de diëtiste dat vitamine B12 moest gaan slikken, omdat mijn lichaam die niet goed bleek op te nemen volgens haar. Ik had een week om aan te sterken, want ik ging namelijk die week erop op ski vakantie met mijn gezin. Deze vakantie was drama.. Diarree remmers hielpen niet meer en ging dood van de buikpijn. Eten en drinken ging niet meer, want het deed zo’n zeer. Ik belande vervolgens in Oostenrijk in het ziekenhuis.. Door constateerde ze dat ik een maagvlies ontsteking had en kreeg hiervoor medicijnen. De communicatie liep niet met de dokters dus hadden we maar verzonnen dat mij in een keer beter voelde en zo naar huis mocht. In Nederland wouden ze mij niet helpen en stuurde ze mij met klysma’s naar huis. De buikpijn bleef en ik bleef afvallen. Na lang doorzeuren werd ik doorverwezen naar MDL-arts. Daar kreeg verschillende onderzoeken: bloed, ontlasting,buikecho, endoscopie en coloscopie. Niks elke keer komt er niks uit…. Ik ben bij verschillende artsen en internisten geweest, maar ze vinden niks. En noemen het dus maar Extreme vorm van Prikkelbaardarmsyndroom. De dokters vinden mij een puzzel en weten het niet… Ik word ’s nachts continu wakker van de buikpijn dus slaap nooit, ik heb altijd diarree en vaak zit er ook nog bloed bij de ontlasting, ik kom niet meer op mijn gewicht van 60kilo en dan die pijn in mijn buik die nooit ophoud. 2 jaar lang loop ik met gigantische buikpijn rond. Geen enkel medicijn helpt. Momenteel zit ik al anderhalve week aan de morfine, omdat ze het niet meer weten.. Ze weten aan mijn verschijnselen dat er inderdaad iets niet klopt, maar wat en waar ze moeten zoeken en hoe??? Hopelijk kan iemand mij nog goede tips geven of advies. Want de morfine maakt mij ook ziek.. zo wil ik gewoon niet leven. Dus als u iets weet, alles is welkom!!!!!

Reageer op: onverklaarbare buikpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.