Zoeken Vraag het forum

Hele dag honger en slap gevoel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lisa

Ik heb al de hele dag een hongerig en slap gevoel, ondanks dat ik gewoon steeds goede dingen eet met veel vezels. Het lijkt alsof het eten direct naar de darmen doorgaat en er ontstaat meteen weer een vervelend leeg en hongerig gevoel.

Zelf heb ik ondergewicht (170cm, 49 kg), wat komt door een angst voor overgeven. Ik ben altijd al bang geweest om teveel te eten en dan misselijk te worden dus dit is voor mij heel raar en laat meteen de alarmbellen rinkelen.

Weet iemand wat er aan de hand is? Ik las iets over diabetes of te lage bloed suiker spiegel maar daar heb ik nog nooit last van gehad.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

“ondanks dat ik gewoon steeds goede dingen eet met veel vezels” de vraag is dan alleen of je ook voldoende eet. En als ik naar je gewicht kijk, heb ik daar mijn twijfels over

Reageren
    Lisa

@john Ik eet meer dan ik normaal doe vanwege deze extreme honger. 2 bruine boterhammen in de ochtend, een appel tussendoor,  een pistoletje tonijn  in de middag en nog peperkoek. Nu avondeten met pijn in mijn buik van de honger. Snap er niks van.

Reageren
    John (moderator)

Als dat al meer is dan normaal, dan is het niet zo raar dat je ondergewicht hebt. Je eet niet genoeg
    Je zou naar een diëtiste kunnen gaan en toch maar eens goed naar je voeding laten kijken

Reageren
Reageer op: Hele dag honger en slap gevoel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.