Ik weet niet of ik mijn probleem in de juiste categorie onderbreng maar ik doe mijn best.
[b]Ik heb af en toe 1 - 2 x per dag een pijnscheut die door mijn endeldarm (denk ik) gaat.
Het is toch bij mijn aars aan de binnenkant, dus ik vermoed de endeldarm.[/b]
Heb wat last van harde stoelgang (misschien spastisch colon) maar bloed niet mij het naar het toilet gaan.
Deze pijnscheuten duren 1-3 seconden ongeveer en dan is het weer voorbij.
Heb daarna wel nog een verveld, ongemakkelijk gevoel alsof ik naar de wc moet, maar ik moet dan toch uiteindelijk niet..
Komt iemand dit bekend voor?
Maak me heel snel zorgen over vanalles en nog wat...
Alles is welkom!
je hebt duidelijk klachten aan de darmen. Darmonderzoek kan snel uitsluitsel bieden. Er zijn diverse oorzaken te noemen voor jouw klachten, van psychisch tot ernstige somatische aandoeningen.
Ik adviseer je naar de huisarts te gaan en jouw probleem serieus te bespreken.
Het zou te eenvoudig zijn jouw klachten toe te schrijven aan een spastisch colon aangezien je nieuw met deze klachten bent en in het verleden geen klachten hebt gehad. Spastisch colon patienten "rommelen" altijd wat met de darmen, met name in tijden van stress en spanning. De ontlasting wordt dan wisselend, wat bij jou tevens niet het geval is.
maar ben al wel enkele maanden geleden bij de dokter geweest toen ik bloed op wc-papier had.
Heb daarbij mijn klachten vermeld van buikpijn, wisselende stoelgang, maar dat is ondertussen gebeterd, enkel zit ik nu met die pijnscheuten...
Moet ik mij zorgen beginnen maken?
Hoe is dit verder gelopen? Ik heb namelijk het zelfde verhaal momenteel... Bloed bij de ontlasting maar er is niets te vinden bij een darmondersoek, inmiddels is dat onderzoek enkele maanden geleden maar nu komen deze pijnscheuten uit het niets op. Inderdaad 1-3 seconden maar soms duik ik helemaal in elkaar van de pijn.
Inmiddels 3 eerdere onderzoeken gehad bij het ziekenhuis en ik loop steeds met lege handen de deur uit, heb ook geen zin om weer een medisch team mij te laten onderzoeken en ik straks WEER een vervelend onderzoek ben ondergaan en wederom geen duidelijkheid heb...
Ik heb precies het zelfde probleem. Aandrang om naar de wc te gaan en dan zit ik dan lukt het niet meer. En als het lukt is het vrij hard en het doet enorm pijn en zit ook bloed bij de ontlasting. En die pijn duurt lang. Vaak ook van die pijn scheuten erbij die niet zo lang duren maar niet prettig is. Woensdag afspraak bij dokter dus ik ben benieuwd wat het is.