- HulpNodig17 maart 2019 om 21:28
Hopelijk kan iemand die verstand heeft van het onderwerp mij helpen, ik ben RADELOOS waar ik nu moet beginnen.
Winter 2017/2018 (eind nov/begin dec.) betaine hcl paar keer gebruikt (ook hoge dosering) en appelazijn (zeer verdunt en weinig) 2 keer gebruikt en toen kreeg ik een wat branderig gevoel ander halve week lang, hier heb ik vervolgens geen aandacht aan besteed en ben uiteraard gestopt met de middelen die maagzuur kunnen bevorderen.
Een maand daarna (januari 2018) heb ik voor mijn stemming memantine voorgeschreven gekregen, uiteindelijk ben ik eind januari erg ziek geworden. Paar keer flauwgevallen, hoge koorst en het gevoel dat ik moest kotsen ook al zat er niks in mijn maag? Vervolgens heb ik toen wat paracetamol een paar keer ingenomen (cox2 remmers en nsaid’s kunnen gaten branden in de ingewanden lees ik… leuk allemaal die medicijnen en pillen). Tijdens de kokhalsneigingen die ik none stop had viel het mij op dat ik mijn speekselklieren op mijn tong permanent vergroot zijn (zuur dat omhoog gekomen is en mijn tong permanent heeft beschadigd? meer dan een jaar later zijn mijn speekselklieren nog steeds vergroot!), ook licht er wat licht beslag maar niet heel veel. Uiteindelijk werd ik weer beter maar ik heb een paar keer het gevoel gehad dat ik de pijp uit ging.
Anyhow fast forward: deze winter het ‘supplement’ SAM-E 2 dagen genomen voor mijn seasonal affective disorder (ook weer begin januari), vervolgens werd ik licht manisch en toen stopte ik had ik dagen last van psychose achtige verschijnselen. En ja hoor, kort daarna begon de ellende weer, ZUUR ZUUR ZUUR in maag, gevolgd door bloedpuntjes aan de binnenkant van mijn lip en onderhuidse bulten aan de binnenkant van mijn lip en wang. Uiteindelijk zijn de bloedpuntjes weggetrokken maar de onderhuidse bulten op mijn lip zitten er nog… Anyhow, daarna ging het weer wat beter en de zuuraanvallen gingen weg.
Maar nu sinds een paar dagen heb ik weer last. Ik ben een paar keer bij de dokter geweest en alle bloedtesten eigenlijk normaal minus het feit dat ik net iets benenden de onderwaarde zit voor neutrofielen en trombocyten (ik weet dat deze deel uitmaken van het immuunsysteem) en zowel memantine als sam-e zijn anti-virals en hebben dus wel degelijk een effect op het immuunsysteem.
Symptomen hoofdzakelijk in de avond, maar sommige dagen ook overdag:
zuur/tintellend gevoel niet alleen in de maag etc… maar ook een zuur/tintellend gevoel dat komt en gaat in:
de ogen…
oren/oorsuis (zenuwbaan word door zuur geraakt die verbind met het oor heb ik gelezen op het internet?)
mijn testikelen… een ‘zuur gevoel’
op de huid (volledig willekeurig welke plek), soms een jeukerig/zuurderig gevoel op mijn hoofd, dan weer handen.. zoals ik al zei volledig willekeurige plek.
Het voelt vaak overigens ook vaak of het zuur vanuit mijn maag ‘doorlekt’ naar beneden. Dit is dan ook vaak het moment dat ik het ‘zure’ gevoel bij mijn edele delen heb.
Bij de dokter ben ik al een paar keer geweest. O.a. doorverwijzing naar de internist gekregen en daar hebben ze met een scan naar mijn buik gekeken en daaruit bleek dat ik weinig peristaltiek heb en dat er zware verontreiniging/verstopping zit.
Nu heb ik Movicolon hier liggen dat ik nog niet heb durven te gebruiken. Dit bevat macrogol en natrium/potassium chloride waar ik gegarandeert weer een zuur aanval van kan krijgen.
4 reactiesReagerenHulpNodig17 maart 2019 om 21:35Waarom kan ik mijn volledige tekst niet toevoegen in dit forum… wat waardeloos, geeft elke keer een fout aan…
ReagerenHulpNodig17 maart 2019 om 21:36Tijdens de kokhalsneigingen die ik none stop had viel het mij op dat ik mijn speekselklieren op mijn tong permanent vergroot zijn (zuur dat omhoog gekomen is en mijn tong permanent heeft beschadigd? meer dan een jaar later zijn mijn speekselklieren nog steeds vergroot!), ook licht er wat licht beslag maar niet heel veel. Uiteindelijk werd ik weer beter maar ik heb een paar keer het gevoel gehad dat ik de pijp uit ging.
Anyhow, daarna ging het weer wat beter en de zuuraanvallen gingen weg. Maar nu sinds een paar dagen heb ik weer last. Ik ben een paar keer bij de dokter geweest en alle bloedtesten eigenlijk normaal minus het feit dat ik net iets benenden de onderwaarde zit voor neutrofielen en trombocyten (ik weet dat deze deel uitmaken van het immuunsysteem) en zowel memantine als sam-e zijn anti-virals en hebben dus wel degelijk een effect op het immuunsysteem.
ReagerenPolly3 augustus 2024 om 19:05Kan maagzuur ook branderig gevoel spieren ogen geven?
ReagerenJohn (moderator)
3 augustus 2024 om 21:06nee
Reageren