Zoeken Vraag het forum

Vreemde pijnklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mat

Goedemiddag,

Sinds april heb ik last van pijn in mijn buik met uitstraling naar de rug. Het lijkt erop alsof deze klachten gestart zijn nadat ik een week een fikse griep heb gehad. De pijn kan het beste omschreven worden als een stekende / zeurende pijn. Daarnaast heb ik in men hals ook last van irritaties, ook die pijn kan het beste omschreven worden als stekende / zeurende pijn en leidt naar mijn idee ook af en toe tot slikklachten.

Er zijn behoorlijk wat onderzoeken gedaan, maar geen van allen hebben een oorzaak uitgewezen. Er is 3 keer bloed onderzocht, in orde, hals, bovenbuik en nieren is een echo van gemaakt, er is een ct scan van de buik gemaakt, er zijn röntgenfoto’s gemaakt van de buik, rug en thorax. Urine is een keer of 5 onderzocht en de ontlasting is op parasieten onderzocht. Alle onderzoeken hebben geen oorzaak uitgewezen, alles ziet er goed uit. Maar zo voel ik mij zelf niet, heb elke dag pijn, behalve als ik slaap en heb ook het idee dat de ontlasting veranderd is (in ieder geval van kleur deze is lichter geworden) en ook de samenstelling is niet altijd je van het.

Door 2 huisartsen (mijn vaste en zijn vervangster), alsmede internist en de osteopaat, wordt er gehint op een lichamelijke burnout. Nu vindt ik dat een vreemde diagnose, want bij een burnout hoort ook uitputting en vermoeidheid. Dat laatste herken ik zelf niet, sport volop, ben nog full-time aan het werk, en recent op vakantie heb ik aan alle activiteiten mee kunnen doen (inclusief fikse bergwandelingen). Uiteraard de pijn is er de hele dag, maar goed, het irriteert maar belemmert nog net niet.

Wat nog overblijft zou een coloscopie of een gastroscopie zijn, dan kan men van binnen kijken of er wat mis is….. grote vraag is of dat wat gaat toevoegen in deze zoektocht.

Wellicht dat iemand zich hierin herkent ?

2 reacties
    Reageren
    Catootje

Misschien dat een natuurgenezer nog iets kan vinden. Op alternatief gebied zijn er andere testmethoden. Zo kan een virus nog sluimerend aanwezig zijn en bij een verminderde weerstand word je eerder ziek. Zo iemand kan ook kijken naar je darmflora. Eventuele medicatie kan ook klachten geven.

Reageren
    Mat

Goedemorgen Catootje,

Bedankt voor het meedenken op dit vlak. Zelf dacht ik daar ook al eens aan om het in die hoek te gaan zoeken, bedankt voor de tip. Wellicht dat een andere invalshoek tot nieuwe inzichten kan leiden. Op dit moment gebruik ik geen enkele medicatie, probeer het op een natuurlijke wijze op te lossen.

Ben anders gaan eten, meer gaan bewegen (deed al fanatiek race fietsen 1 keer per week, maar opteer nu voor dagelijks meer beweging) en doe sinds een paar weken aan yoga & mindfulness. De lichamelijke klachten worden nog niet minder, maar ik slaap gelukkig wel weer beter.

Kwam gisteren op een site uit over SOLK klachten naar aanleiding van een (buik) griep. Naar mijn idee is de griep van februari wel de trigger geweest van deze klachten, maar 100% zeker weet ik het niet meer.

Reageren
Reageer op: Vreemde pijnklachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.