Zoeken Vraag het forum

Vreemde klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedenavond,

Ik heb al een tijdje van klachten die volgens mij helemaal niks met elkaar te maken hebben.
    Allereerst heb ik erg vaak last van erge hoofdpijn en vermoeidheid, als ik de trap oploop bonkt mijn hoofd heel erg en dan moet ik even op bed liggen. Als ik rust is de pijn er gewoon en wisselt af van de ene kant naar de andere.
    Ook ben ik wel eens duizelig als ik hoofdpijn heb, en voelt het even een moment of ik ´´dronken´´ ben.
    Een hele dag op stap lukt niet meer, dat is te vermoeiend.

Iets anders wat ik apart vond is dat mijn buik heel vaak is opgezet, niet alleen na het eten, heel vervelend is het niet maar ik vroeg me af of dit iets is om echt naar te laten kijken..

Tot slot, vandaag ben ik erachter gekomen dat er op mijn rechterbeen net onder mijn knie een soort gezwel zit. Het is dikker dan mijn linkerbeen in ieder geval en als ik erop druk doet het randje van de ovaalvormige gezwel zeer.
    Is dit gewoon een vetkwab (aangezien mijn BMI rond de 24 zit) of is er iets anders aan de hand, moet ik me zorgen maken?
    Het ziet er voor de rest gewoon normaal uit, is niet hard en ik kan er gewoon op drukken.

Wie kan mij antwoord geven op mijn vragen??

31 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je er goed aan doet om eens met de klachten naar je huisarts te gaan. Laat voor de vermoeidheid bloedonderzoek doen en laat dan ook naar de bult onder je knie kijken. Een vetbult zou wel wat vreemd zijn.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor uw reactie! Waarom zou een vetbult vreemd zijn als ik vragen mag..?

Reageren
    John (moderator)

Bij een BMI van 24 ontstaan niet meteen vetbulten..en ook de plaats in dan een beetje vreemd

Reageren
    Anoniem

Zou het iets ernstigs kunnen zijn..?

Reageren
    John (moderator)

Dat denk ik niet.
    Maar dat is iets voor dokter. Die kan er naar kijken en onderzoeken.

Reageren
    Anoniem

Hmm ja… Ik weet niet of ik naar de dokter durf want ik twijfel enorm aan mezelf.
    Het ene moment zie ik het overduidelijk zitten, en even later vind ik het wel meevallen.

Reageren
    John (moderator)

Daar kan ik je natuurlijk niet bij helpen. Je zult zelf die beslissing moeten nemen.

Reageren
    Anoniem

Goedemorgen, net even gebeld en kan woensdag terecht..

Reageren
    John (moderator)

Goed gedaan.
    Laat nog even wat weten als je bent geweest.

Reageren
    Anoniem

Doe ik, bedankt.

Reageren
    Anoniem

Goedemorgen, vanochtend naar de huisarts geweest.
    Voor de vermoeidheid en hoofdpijn heb ik inderdaad bloed laten prikken.
    Over het gezwel kon hij niks zeggen, het kan van alles zijn volgens hem.
    Moet het even drie weken aankijken en als het niet weggaat wilt hij een echo laten maken ervan.
    Had gehoopt op geruststelling… Jammer. Nu maar hopen dat het weggaat komende weken…

Reageren
    John (moderator)

Maar eens even afwachten dan

Reageren
    Anoniem

Update:
    Uitslag bloedonderzoek gaf aan dat ik vitamine D en ijzer tekort kom.
    Moet de komende 2 maanden pillen slikken en nog iets volgensmij, ga binnenkort naar de apotheek.

Nog een vraag; de huisarts vroeg me of ik veel was afgevallen/ aangekomen de laatste tijd en ik dacht dat dat niet zo was.
    Nu ik er zo over nadenk klopt dit wel degelijk; ik ben de laatste vier maanden best veel aangekomen..

Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen dat er iets niet helemaal goed gaat met je schildklier. Dat is waarschijnlijk de reden dat je huisarts dit vroeg. Neem na het weekend even contact op met de huisarts en vertel even over de gewichtstoename.
    Dat zou ook een verklaring voor de vermoeidheidsklachten kunnen zijn

Reageren
Reageer op: Vreemde klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.