Zoeken Vraag het forum

Erg veel last van maagklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Peer

Hallo,
    ik heb nu ruim 3 maanden maagklachten. Opgeblazen gevoel en pijn ongeveer een uur na het eten. Huisarts denkt aan stress en heeft voor alle zekerheid wel bloed laten testen op ontstekingen en b12. Verder kreeg ik pantoprazol 40 Mg maar daar ben ik na een paar dagen mee gestopt omdat de klachten alleen maar erger werden. Het opgeblazen gevoel is intussen weg maar de maagpijn na het eten is nog steeds aanwezig maar ook niet verergerd in die 3 maanden. Heb zelf omeprazol gekocht 20 Mg en dit werkt goed en weinig last meer, maar na 5 dagen weer mee gestopt en dus weer last. Huisarts doet niks en zegt geen alarmsignalen te zien, dus niet afvallen of verergering na 3 maanden en dus geen behandeloptie. Ik ben 50 en maak min er elke dag zorgen over. De angst voor een probleem speelt nu wel op. Ik voel mij verder fit en doe aan lange trailrunning wat geen probleem geeft. Wat kan ik hier mee.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ga terug naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de MDL-arts

Reageren
    Catootje

bij maagzuurproblemen speelt doorgaans een tekort aan maagzuur, waardoor de boel gaat branden. De juiste voeding, met zo min mogelijk snelle suikers, met voldoende (oplosbare) vezels is belangrijk. Brood kan een opgeblazen gevoel geven. Bepaalde voedingsmiddelen kunnen klachten geven.

Verder zijn voor je maagzuur allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren belangrijk. Maagzuurremmers zorgen voor tekorten aan divers voedingsstoffen in je lichaam.

Reageren
Reageer op: Erg veel last van maagklachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.