Zoeken Vraag het forum

Obstipatie, diaree, metaal/bloedsmaak, droge keel etc.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • deorder

Hallo. Ik heb al een tijdje last en het lijkt langzaam erger te worden. Het begon bij mijn darmen/maag en nu mijn keel/mond. Hoop dat dit de juiste forum is anders kan deze naar een andere verplaats worden. Alvast mijn excuses voor de lange tekst met waarschijnlijk een aantal taalfouten (typ dit nu op mobiel en heb niet veel tijd)

Symptonen:

– Geen koorts of symptonen die geassocieerd kunnen worden met griep.

– Al jaren (zeker 10 jaar) een vol gevoel in linker-oor en regelmatig pijn bij kraakbeen kaak achter oor dat zenuwpijn / tintelingen in hele kaak geeft. Tandarts heeft me hiervoor een mondinzetstuk gegeven, maar klachten zijn gebleven.

– Paar jaar geleden (5 jaar?) had ik mogelijk last van nierstenen, zag bleek, overgeven, meerdere keren flauwgevallen, koliekpijn / blijven bewegen van pijn. Omdat ik alleen woon en steeds flauwviel had ik ambulance gebeld. Was niet levensbedreigend dus moest zelf naar eerste hulp (ondanks flauwvallen). Eerste hulp vond het nodig mij meteen te helpen. Op x-ray en echo was niks te zien ook heb ik nooit zichtbaar nierstenen/gruis uitgeplast.

– Sinds een jaar regelmatig constipatie en/of diaree. Geen aandrang of normale ontlasting. Minimaal 1x per 3 dagen naar toilet, harde ontlasting ondanks genoeg water en vezels en dan een week alleen maar diaree. Dit herhaalt zich.

– Sinds een jaar pijn in onderrug soms links en soms rechts (kwam tegelijk met darmproblemen, zelfde dag).

– Sinds een half jaar heeft ontlasting dezelfde geur vooral als het diaree is (kan niet plaatsen).

– Sinds een half jaar regelmatig tintelingen in handen en voeten.

– Sinds 9 weken een rare bittere metaalachtige smaak. Bij het begin was het meer zoetig. Ik heb het idee dat deze smaak uit mijn keel komt. (zie mijn oude bericht)

– Sinds 8 weken een droge keel en mond vooral in de avond / zelfs kauwgom blijft plakken / speeksel schuimt dan meer dan normaal. Nu 8 weken later lijkt het iets beter te gaan.

– Sinds 6 weken een brandende pijn alsof er een wond is aan rechteronderkant keel / onderkant strottenhoofd anders dan ik gewend ben dan bij een normale keelpijn.

– 5 weken geleden een week lang een mogelijke slokdarmontsteking gehad dat begon met een pijnlijke steek in mijn rug. Tijdens eten twee keer flauwgevallen. Bij huisartenspost kon de dokter niet in mijn keel kijken, geen spiegel en had mij maagzuurremmers voorgeschreven (PPI). Ze ging er vanuit dat het een slokdarmontsteking was en mijn eigen dokter vind het flauwvallen niet iets om mij zorgen over te maken. Na slikken bleef het in mijn borst nog een week pijn doen.

– Na 3 weken gestopt met de maagzuurremmers aangezien dit mijn klachten niet verminderden. Niet later gegeten dan 4 uur voor het slapen gaan, elke dag niet minder dan 4 liter water gedronken, kleine maaltijden, geen koffie, chocola, munt of andere dingen waarvan ik heb gelezen dat deze maagzuur kunnen aanmoedigen. Geen verbetering.

– Sinds de mogelijke slokdarm ontsteking

– 4 weken geleden opgezette klier ontdekt rechtsonder hals. Op gevoel ~1cm groot (iets langer dan breed). Doet geen pijn ook niet bij aanraking. Los van huid, rubberachtig en sinds ik het heb ontdekt niet groter of kleiner geworden. Wel heb ik af en toe lichte pijnscheuten van mijn hals naar mijn oor.

– Sinds 3 weken last van een gevoel alsof er iets in mijn keel zit vooral in de avond.

– Sinds 2 weken na inspanning jeukende tintelingen over mijn hele lichaam.

– Sinds een paar weken af en toe een drukkend gevoeld op mijn borst en af en toe een trekkend gevoel van mijn nek naar mijn hoofd.

– Over 2.5 weken heb ik een afspraak bij een KNO-arts. Ik was eerst maar naar mijn tandarts gegaan omdat de dokter zei dat het niks ergs was. Uiteindelijk toch maar de dokter gebeld om mij door te laten sturen naar een KNO-arts. Ben blij, maar aan de andere kant bang dat het straks iets ergs is.

Diagnoses:

recent: Tong, mond bekeken met tongspatel (geen spiegels) bij huisartsenpost en eigen dokter. Ademhaling goed. Bloeddruk goed. Bloedsuikerspiegel goed (bij ouders gemeten). Wat betreft mijn darmproblemen zegt mijn dokter dat ik prikkelbaredarmsyndroom heb.

begin vorig jaar: Bloedonderzoek (volledig bloedbeeld), urineonderzoek, ontlastingonderzoek (alles behalve parasieten zo ver ik weet). Kwam alleen een vitamine-D tekort uit van ~20 (inmiddels supplementen voor van 800IU/IE).

midden 2017: Endoscopie endeldarm en begin dikke darm. Niks te zien.

Door alle onzekerheid ben ik zelf op zoek gegaan (ik weet, men zegt dat het niet verstandig is) en daar kwam ik uit op: Middenrifbreuk, andere soorten hernias, Feiffer (maar heb maar 1 opgezette klier en een kleine die daarop volgt) of in het ergeste geval kanker (omdat daarbij alle symptonen wel kunnen voorkomen, maar als dit het zou zijn is het waarschijnlijk al te laat). Een bacterie is natuurlijk ook niet uitgesloten, maar alles wat ik lees zou niet zomaar langer dan 6 weken moeten duren zonder verbetering. Omdat het allemaal zo lang lijkt te duren denk ik al enkele maanden aan een full-body scan omdat je dan meteen geholpen kan worden.

Ik hoop dat ik er goed aan heb gedaan (achteraf gezien) om naar een KNO-arts te vragen en niet meteen een internist of MDL-arts.

Komt iemand dit allemaal bekend voor?

3 reacties
    Reageren
    deorder

Mijn leeftijd is trouwens 35 jaar. In familie komt naast borstkanker geem kanker voor. Ik rook en drink niet.

Reageren
    EH

Hallo, ik vroeg mij af wat er uit uw onderzoek is gekomen. Uw klachten komen namelijk erg overeen met de klachten die ik ook heb.

Reageren
    Jos123

Beste,
    Hebt u uw lever al laten controleren?

Reageren
Reageer op: Obstipatie, diaree, metaal/bloedsmaak, droge keel etc.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.