Zoeken Vraag het forum

Advies – buikgriep ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jack

Hallo,

Ik voel mij een aantal weken al niet zo fit, afgelopen maandag had ik die dag slecht gegeten, in de avond erg veel trek in een patatje maar toen ik begon met eten werd ik plotseling erg misselijk, overgeven en gelijktijdig aan de diarree. Pas om een uur of 3 in de nacht gestopt met overgeven. Diarree is de dag erna gestopt. Heb de maandagnacht wel erg veel rillingen gehad en erg veel maagkrampen.

Op dag 3: Telefonisch overleg gehad met de assistente van de huisarts, volgens de assistente is een afspraak maken nog niet nodig omdat het overgeven en diarree is gestopt. Advies: veel water drinken, eventueel met een zakje ORS. En probeer licht voedsel te eten. Dit heb ik dan ook gedaan.

Nu is mijn vraag:
    Is het normaal dat ik nu nog steeds zoveel last heb van mijn maag (maagkrampen) ? Waardoor ik ontzettend moeilijk kan eten, als ik een paar theelepels kippensoep of appelmoes eet dan gaat mijn maag alweer tekeer en wordt ik weer erg misselijk. Gelukkig blijft het wel binnen, maar als ik kijk hoe weinig ik nu heb gegeten in 5 dagen tijd begin ik me toch wel zorgen te maken.

Moet wel regelmatig plassen omdat ik erg veel water drink, en heb woensdag normale ontlasting gehad.

Mvg.
    Jack

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Wacht het weekend nog even af, en als je nog steeds klachten hebt maak je een afspraak bij de huisarts.

Reageren
    Jack

Beste Tandor,

Bedankt voor uw reactie, dit zal ik zeker doen.

Kan het verder geen kwaad dat ik al 5 dagen zo weinig ?

Reageren
    John (moderator)

Weinig eten kan op zich  niet zo heel veel kwaad. Drinken is belangrijker. Probeer eens beschuit te eten met slappe thee

Reageren
    Jack

Graag geef ik u een beter beeld van mijn eetpatroon van de afgelopen vijf dagen.

maandag:
    niets

dinsdag:
    1x broodje kaas
    paar theelepels kippensoep
    water en ORS

woensdag:
    2 broodjes kaas
    water en ORS

donderdag:
    3 kaakjes
    paar hapjes appelmoes
    Water / Half flesje AA drink / 2 kopjes lauwe cola

vandaag:
    paar hapjes appelmoes
    1 danoontje
    1 beschuitje
    1 wit broodje
    Water / half flesje AA drink

Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al schreef: het eten is niet zo’n probleem. Eet vaker een beschuit met wat thee

Reageren
    Jack

Ok, nogmaals bedankt voor uw reacties.

Reageren
    Jack

vrijdag (update):
    paar hapjes appelmoes
    2 danoontje
    3 beschuitjes
    1,5 wit broodje met jonge kaas
    Water / half flesje AA drink / 2 kopjes lauwe cola

zaterdag:
    2 danoontjes
    Anderhalf wit broodje met kaas
    3 beschuitjes
    1 koekje
    in de avond een paar hapjes gekookte aardappels met worteltjes.
    Water / flesje AA / kopje lauwe cola

Mijn ontlasting was vrijdag beter, het was niet veel omdat ik ook niet veel eet.
    Tot mijn verbazing had ik vanochtend weer diarree.

Wat mij ook erg opvalt is dat ik mij in de avond veel fitter voel dan overdag. Ik slaap de hele week al erg slecht. Afgelopen nacht wel iets beter, misschien 4 a 5 uurtjes slaap bij elkaar.

Ik zal morgen een afspraak maken bij mijn huisarts, ik plaats nu deze reactie in de hoop toch nog wat (uitgebreider?) advies te kunnen krijgen.

Reageren
    John (moderator)

Het is erg moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Maar met een buikgriep kan dat wel allemaal.
    Je zou een ontlastingsonderzoek kunnen laten doen om te kijken of het geen bacteriële infectie is. Maar dat moet je dan met de huisarts bespreken.

Reageren
    Jack

Gisterenavond 2 koppensoep en wat stukjes stokbrood, een hele verbetering vergeleken met eerdere dagen. Ook voor het eerst een betere nachtrust gehad. Nu net erg beroerd wakker geworden met buikkrampen en rillingen en volgens mij zit ik elk moment weer op de wc. Ik ga zo contact opnemen met mijn Huisarts, bedankt voor de tip.

Reageren
Reageer op: Advies – buikgriep ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.