Elke 2/3 maanden buikgriep al een jaar lang.

Wij hebben sinds vorig jaar maart al 5 keer buikgriep gehad. Het begint elke keer hetzelfde. Een van de kinderen begint in de nacht met overgeven een paar keer en die lijkt vanaf het opstaan nergens last meer van te hebben maar 2 a 3 dagen later beginnen de andere 3 kinderen en ik zelf ook. Precies hetzelfde. In de nacht overgeven en overdag lijkt er niks aan de hand. Maar dan na een dag of 4/5 begint het opnieuw en worden ze weer ziek met overgeven. Zo gaat het nu al sinds mei 2017 en ik ben er moedeloos van aan het worden. Wat kan dit zijn? Mijn huisarts die tast in het duister en gaat contact opnemen met een bacterioloog maar dat gaat ook nog even duren vrees ik.

Reageren

Het zal toch een zaak voor de bacterioloog zijn. Het zou een bacterie kunnen zijn die toch aanwezig blijft

Reageren

Ik zou beginnen met je weerstand versterken met evenwichtige voeding en bepaalde vitaminen, mineralen en vetzuren. Veel mensen eten teveel snelle suikers, wat ontregelend werkt op je systeem. Beter is het om te zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Stapels brood eten is dus ook minder aan te bevelen. Verder werkt zuivel ongunstig voor je weerstand.
    Veel mensen komen ook allerlei stofjes tekort, waaronder magnesium, zink, diverse vitaminen en omega 3.
    Ook zorgen voor een gezonde darmflora. Bij veel mensen is die minder door onze moderne voeding en na gebruik van antibiotica.
    Verder kan je denken aan natuurlijke middelen. zou je advies over moeten vragen.
    Natuurlijk ook zorgen voor een goede hygiëne en een balans tussen inspanning en ontspanning en voldoende nachtrust. Een ziekte is vaak een signaal dat je jezelf voorbij bent gehold.

Reageren

hee! Herken ik! Bij ons heeft enkel mijn jongste van 3,5  (ze gaat naar de creche) minstens een keer per maand buikgriep, soms twee keer en dit speelt nu sinds november 2017, kortom een maand of vier.

het komt bij haar niet na 4/5 dagen terug. Zij heeft soms koorts, maar soms ook niet, soms duurt het een dag en soms drie dagen. Soms slaapt ze heel veel en soms is ze redelijk fit.

mijn theorie is dat ze allerlei varianten van buikgriep oploopt. En aangezien je geen echte immuniteit lijkt te kunnen opbouwen hiertegen, is zij keer op keer de klos.

maar hoe vervelend!

zeker als je zelf ook voortdurend de Sjaak bent. Mijn ervaring is dat moeders meestal iets minder goed worden verzorgd;-)

succes!!!

Reageren

hoi,

ik heb er zelf ook last van! Bloedje irritant! Maar dan vooral een week voor mijn menstruatie, en als die bijna afgelopen is heb ik het weer opnieuw! En nog met 3 kinderen (9, 8 en 3 maanden) is het echt niet te doen!

Wil er zo graag vanaf 🙁

Reageren

@Deedee, zorgen voor een betere weerstand, met volwaardige voeding en gebruik van bepaalde voedingssupplementen. Veel vrouwen hebben ook te maken met oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Dit kan ook een verminderde weerstand geven.

Reageren

Als iemand dat zovaak heeft lijkt het mij geen buikgriep. Mensen noemen diaree of overgeven al snel buikgriep. Terwijl er ook andere redenen kunnen zijn (prikkelbare darm, voedselvergiftiging, eten verkeerd gevallen, gevoelige maag/darmen, andere darmaandoeningen).

Reageren

Ik heb gelezen en van de arts gehoort dat als je buikgriep hebt gehad, en er zijn heel veel verschillende virussen die buikgriep kunnen veroorzaken, je minimaal 3 maanden immuun bent voor buikgriep. Daarna ben je weer even besmettelijk als elk ander. Maar als ik hier sommige verhalen lees word het toch eens tijd om een goede arts op te zoeken en te laten testen. Als je zo vaak “buikgriep” hebt is er toch iets met je aan de hand, misschien is er wel een intolerantie van het een of ander. Of misschien zit er iets in het huis wat je ziek maakt. Ga er achteraan zou ik zeggen.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Elke 2/3 maanden buikgriep al een jaar lang.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe