- Yasin11 december 2017 om 20:31
Hallo,
ik heb vorige week last gehad van diarree. Toen heb ik Norrit genomen. Diarree was weg. Ik kon toen normale ontlasting maken. Nu heb ik alleen maar platte ontlasting dit in de vorm. Als ik aan de linkerkant van mijn anus voel, voel ik iets hards maar het doet geen pijn. Ik ben bang voor anus/darmkanker. Kan iemand mij helpen? Afspraak bij de dokter is gemaakt maar ik ben 19 jaar en ik wil nog lang niet dood gaan aan kanker. Iemand ervaring hiermee ?
11 reactiesReagerenYasin11 december 2017 om 20:34Ps: ook heb ik soms last van buikpijn/buikkrampen. Eetlust is niks mee aan de hand ook ben ik niet vermoeid. Ook nooit bloed of slijm bij de ontlasting. Verder voel ik me helemaal goed. Maar er blokkeerd wel iets in mijn anus/darmen (waar je poep uit komt) (geen idee of dit je darmen of anus is)
ReagerenNo11 december 2017 om 21:39beSte,
de kans dat je het zou hebben is zeer klein het bultje dat je voelt zou waarscheinlijk opgezwollen zijn door te hard persen
ik ben zelf 20 en heb ook al eenmaand buikpijn
ReagerenYasin11 december 2017 om 22:18Als ik nu mijn anus in ga, inderdaad erg smerig dan voel ik een heel klein bultje kleiner dat een speldenkop.
ReagerenJohn (moderator)
11 december 2017 om 23:01Ik denk eerder dat het een aambei is. Maar eens even wachten wat de dokter ervan zegt
ReagerenYasin11 december 2017 om 23:18Kan de aambei er ook voor zorgen dat de ontlasting plat wordt van vorm?
ReagerenJohn (moderator)
11 december 2017 om 23:20ja dat kan.
Reageren
Met kanker heeft dat niets te maken.Yasin11 december 2017 om 23:23en de zwelling die ik voel van buitenaf ? Ik heb gelezen dat je een inwendige aambei niet kan voelen. En dat kleine bultje wat ik voel als ik de anus in ga maken mij erg bang. 19 jaar en dan deze vermoedens maken me erg ongerust.
ReagerenJohn (moderator)
11 december 2017 om 23:26Een inwendige aambei kun je alleen dan voelen wanneer je met een vinger in je anus gaat.
Reageren
Het heeft niet zo veel zin om hier eindeloos over door te gaan. ga gewoon naar de huisarts en laat ernaar kijken.Yasin.11 december 2017 om 23:28Dan ben ik bang dat ik toch ben getroffen door kanker. Want voel iets hards wanneer ik bij mijn anus aan de linkerkant voel.
ReagerenJohn (moderator)
11 december 2017 om 23:37Ga met de klachten naar de huisarts.
ReagerenCatootje12 december 2017 om 07:28Voor je darmen en je hele gezondheid is je voeding belangrijk. Veel mensen zeggen gezond te eten maar vaak valt dat tegen. Vooral ook zorgen voor oplosbare vezels. Die helpen bij te dikke of te dunne ontlasting. Goed voor je lichaam zorgen heeft ook meer zin dan om meteen het ergste te denken. Natuurlijk wel even naar de huisarts.
Reageren