- Vrouw, 20 jaar10 november 2017 om 20:24
Hallo,
Ik heb sinds gisteren een drukkende, krampachtige pijn rechts onder mijn middenrif. De pijn begon gisteravond nadat ik thuis kwam. Ik had de hele dag niks gegeten en toen kreeg ik enorm veel kramp. Het leek wel alsof mijn organen inkrompen. Daarna kon ik ook niks meer eten. Het is een aparte plek waar ik nooit eerder last van heb gehad. Ik vermoed dat het mijn maag of lever is maar ik ga uit van mijn maag. Het voelt alsof iemand mijn buik continu in drukt. Daarnaast krijg ik het gevoel alsof ik ieder moment kramp kan krijgen. Ik geloof niet dat het iets met mijn stoelgang is omdat ik verder nergens last van heb. Weet iemand wat het kan zijn? Het is weekend dus ik ben van plan om maandag de huisarts te bellen omdat ik mij zorgen maak.6 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 november 2017 om 20:41De maag zit eigenlijk aan de andere kant. Het kan je middenrif zelf zijn…of je darm. moeilijk om daar zo zonder onderzoek iets over te zeggen. Als de klachten erger worden, zou je de huisartsenpost kunnen bellen.
ReagerenVrouw, 20 jaar10 november 2017 om 20:55Bedankt voor het snelle bericht. Het lucht al op dat het niet mijn maag is, dank u wel. Op het niet eten na heb ik niks geks gedaan dus ik begrijp niet waar het vandaan komt. Ik merk ook dat als ik mijn benen naar mij toe trek, mijn buik samentrekt.
De pijn en het drukkend gevoel wil maar niet weg en een paracetamol helpt niet. Weet u misschien wat ik voor de pijn kan innemen?
ReagerenJohn (moderator)
10 november 2017 om 20:58Hoeveel paracetamol heb je gebruikt?
ReagerenVrouw, 20 jaar10 november 2017 om 20:59Ik heb 1 paracetamol genomen
ReagerenJohn (moderator)
10 november 2017 om 21:13Dat is dan waarschijnkijk wat weinig. Neem bij de volgende 1000 mg.
ReagerenVrouw, 20 jaar10 november 2017 om 21:21Dat is goed. Heel erg bedankt!
Reageren