Zoeken Vraag het forum

Drukkende pijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vrouw, 20 jaar

Hallo,
    Ik heb sinds gisteren een drukkende, krampachtige pijn rechts onder mijn middenrif. De pijn begon gisteravond nadat ik thuis kwam. Ik had de hele dag niks gegeten en toen kreeg ik enorm veel kramp. Het leek wel alsof mijn organen inkrompen. Daarna kon ik ook niks meer eten. Het is een aparte plek waar ik nooit eerder last van heb gehad. Ik vermoed dat het mijn maag of lever is maar ik ga uit van mijn maag. Het voelt alsof iemand mijn buik continu in drukt. Daarnaast krijg ik het gevoel alsof ik ieder moment kramp kan krijgen. Ik geloof niet dat het iets met mijn stoelgang is omdat ik verder nergens last van heb. Weet iemand wat het kan zijn? Het is weekend dus ik ben van plan om maandag de huisarts te bellen omdat ik mij zorgen maak.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De maag zit eigenlijk aan de andere kant. Het kan je middenrif zelf zijn…of je darm. moeilijk om  daar zo zonder onderzoek iets over te zeggen. Als de klachten erger worden, zou je de huisartsenpost kunnen bellen.

Reageren
    Vrouw, 20 jaar

Bedankt voor het snelle bericht. Het lucht al op dat het niet mijn maag is, dank u wel. Op het niet eten na heb ik niks geks gedaan dus ik begrijp niet waar het vandaan komt. Ik merk ook dat als ik mijn benen naar mij toe trek, mijn buik samentrekt.

De pijn en het drukkend gevoel wil maar niet weg en een paracetamol helpt niet. Weet u misschien wat ik voor de pijn kan innemen?

Reageren
    John (moderator)

Hoeveel paracetamol heb je gebruikt?

Reageren
    Vrouw, 20 jaar

Ik heb 1 paracetamol genomen

Reageren
    John (moderator)

Dat is dan waarschijnkijk wat weinig.  Neem bij de volgende  1000 mg.

Reageren
    Vrouw, 20 jaar

Dat is goed. Heel erg bedankt!

Reageren
Reageer op: Drukkende pijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.