- Anoniem29 oktober 2017 om 20:05
Hallo ik ben iemand met maag klachten
Slik elke dag 1 maagremmer tijdens het eten
Meestal eet ik iets lichts als ontbijt
Dus rond 2 uur wordt ik wakker
Maar alles was op er was alleen nog wat Turkse worst ik had geen geld meer niks in huis en ouders waren niet thuis en onbereikbaar dus ze konden niks op me pas zetten
Ik had honger dus ik ging broodje met Turkse worst eten eindstand na het eten moet naar de wc een grote boodschap doen
Erna ga ik op me bed tv kijken opeens krijg ik erge buikpijn
Al 6 uurtjes geleden en heb nog steeds last er van
Heb je tips om het te verminderen
Of over te gaan vandaag ik wordt echt gek ervanMvg
8 reactiesReagerenAnoniem29 oktober 2017 om 20:07en wat helemaal irritant is dat ik verkouden ben dus als ik ga hoeste krijg ik juist meer last alleen kan de hoest niet stoppen hoest niet om de minmuut ofzo maar wel vaak en dan gaat me maag meer pijn doen
ReagerenJohn (moderator)
29 oktober 2017 om 20:15Schijnbaar was de worst dan toch niet meer goed…Je zou wat thee kunnen drinken als de klachten echter zo erg blijven aanhouden, zou je huisartsenpost even kunnen bellen
ReagerenAnoniem29 oktober 2017 om 20:25Ja ga binnenkort naar de huisarts voor een onderzoek want loop al een jaar of meer met deze klachten rond
maar wat kan ik doen om het nu te verminderen of Laten verdwijnen Thee heb ik al geprobeerd
ReagerenJohn (moderator)
29 oktober 2017 om 20:30je zou een paracetamol kunnen proberen
ReagerenCatootje30 oktober 2017 om 08:06Bij maagzuurproblemen is meestal een tekort aan maagzuur aan de orde, waardoor de vertering niet goed verloopt en de boel gaat branden. Belangrijk voor de maagzuurproductie is de juiste voeding met zo min mogelijk geraffineerde producten. Bepaalde voedingsmiddelen kunnen ook klachten geven dus daar ook op letten. Voor de maagzuurproductie zijn ook allerlei stoffen nodig als magnesium, zink, carnosine en vitamine B/B12 en vitamine C. Bij tekorten daaraan kunnen er ook problemen optreden.
Een maagzuurremmer lost het probleem dus zeker niet op. Ook zorgen maagzuurremmers voor de onttrekking van allerlei voedingsstoffen aan je lichaam, zoals magnesium en vitamine B.
Kortom, zorgen voor een evenwichtig voedingspatroon, gezonde darmflora en wat extra stofjes voor het juiste maagzuurmilieu. Goed voor je lichaam zorgen kan ook schelen in de vatbaarheid voor verkoudheid. Op internet zijn er wel een aantal gezondheidssites waar je meer kan vinden over de maagzuurkwestie.
ReagerenAnoniem30 oktober 2017 om 08:56aha bedankt voor de info
ReagerenAnoniem30 oktober 2017 om 09:00trouwens nog een vraagje
gisteren na het avond eten ging beter alles goed
toen ik naar bed ging ging het goed maar opeens kreeg ik weer last van erge maagpijn de hele nacht door nu is het ochtend en heb er nog steeds last van hoe komt dit? En wat moet ik doen nu?
MVG
ReagerenJohn (moderator)
30 oktober 2017 om 09:18Bel even met je huisarts.
Reageren