Zoeken Vraag het forum

Acid Reflux

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Zoranos

Goedemorgen ik doe het ff zo als je het niet erg vind.

Bij mij is uit een maagoderzoek gekomen dat ik Reflux heb( gelukkig geen barret slokdarm waar ik eerst aan dacht…ook coeliakie en H.pylori kwam er niet uit)

De klachten zijn:

-chronische Constipatie
    -Maagpijn
    -Maagzuur(geen brandend maagzuur) constant zure smaak in mond..en het zuur wat letterlijk naar mijn ogen en oren uitstraalt.
    -Chronische vermoeidheid
    -Slikproblemen
    -Kortademig,heesheid,gevoel brok in keel,hoestklachten
    etc

Ik kom tot de conclusie dat mijn huisarts + internist veel te veel maagzuurremmers hebben gegeven (magnesiumhydroxide tegen constipatie+ omeprazol tegen maagzuur voor een aantal maanden) en dat mijn lichaam te WEINIG zuur heeft gekegen.

Kan iemand zich hierin vinden of herkennen? en zoja wat kan is het advies? helpt bijvoorbeeld een Betaine hcl supplement?

Alvast bedankt voor het lezen.

Mvg.Zoranos

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet dat je lichaam “te weinig” zuur heeft gekregen. Je produceert nog steeds voldoende maagzuur, want je hebt er klachten van. Coeliakie kan overigens niet met een maagonderzoek worden vastgesteld, net als de Dientamoeba Fragilis. Omdat je voortdurend constipatie hebt, zou er een darmonderzoek gedaan kunnen worden. Is wel vastgesteld waarom je de reflux hebt? Lag het aan je maagklepje of heb je een middenrifbreuk?

Reageren
    Zoranos

Toch stond er in dee uitslag dat ik geen coeliakie heb,geen barret,geen guardia lamblia,geen h.pylori.

D.fragilis is een ”dikke” darm parasiet die kunnen ze niet zien met een maagonderzoek, alleen via ontlasting(heb ik ook ooit gehad)

Toch kom ik 100 verhalen tegen van mensen die dezelfde klachten hebben die juist een te kort aan maagzuur hebben.

Verder is het niet vastgesteld waarom ik reflux heb(moet woensdag naar internist)…mijn visie door te veel maagzuurremmers die mijn slokdarm hebt aangetast.

Fijn weekend.

Reageren
    Catootje

Bij maagzuurproblemen is er vaak eerder sprake van te weinig maagzuur, waardoor de boel gaat branden. Voor de maagzuurproductie zijn stoffen nodig als magnesium, vitamine B, zink en carnosine. Magnesium wel in een organische verbinding. Maagzuurremmers zorgen voor nog meer tekorten. Natuurlijk is je voeding belangrijk. Teveel suikers bijvoorbeeld kunnen ook voor klachten zorgen.

Bij obstipatie is je voeding natuurlijk ook belangrijk. Daarbij ook zorgen voor voldoende oplosbare vezels als inuline, psyllium en appelvezels. Bij obstipatie kunnen ook tekorten een rol spelen als magnesium, vitamine B en D en ook zorgen voor voldoende gezonde vetten als omega 3. Bij vermoeidheidsklachten speelt ook het totale plaatje een rol dus voeding, tekorten, darmflora, ontgiften enz.

Reageren
    Catootje

Johannesbroodpitmeel kan nog weleens helpen bij reflux.

Reageren
    Laura Smit

Johannesbroodpitmeel heeft voor onze dochter erg goed geholpen tegen reflux. Ik heb hierover eerst heel internet afgezocht maar de site http://www.johannesbroodpitmeel.info heeft een goede samenvatting en vergelijkende test.

Reageren
    Chantal

Hoe gaat het nu? Ik heb dezelfde klachten ☺️

Reageren
    Esther

Hallo

Heb ook erg last van refluxklachten
    Met de jaren is het erger geworden
    Gastroscopie gehad, niets uitgekomen
    Wel globusgevoel bij de kno arts
    Ik heb het na zout eten, kruidig, banaan, en yoghurt als ontbijt
    Verder ook na het drinken van wijn.
    Pijnlijke slokdarm, geïrriteerd
    Vind het heel angstig
    In het verleden ook wel eens kramp in de slokdarm gehad
    Ieman met dezelfde ervaring?

Reageren
    plompelientje

je moet erg oppassen met reflux vooral als je het jaren achtereen vaker dan 1x per week hebt. heb laatst mijn vader er door aan verloren… wees gewaarschuwd!!

Reageren
Reageer op: Acid Reflux
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.