- Zoranos23 augustus 2017 om 09:18
Goedemorgen ik doe het ff zo als je het niet erg vind.
Bij mij is uit een maagoderzoek gekomen dat ik Reflux heb( gelukkig geen barret slokdarm waar ik eerst aan dacht…ook coeliakie en H.pylori kwam er niet uit)
De klachten zijn:
-chronische Constipatie
-Maagpijn
-Maagzuur(geen brandend maagzuur) constant zure smaak in mond..en het zuur wat letterlijk naar mijn ogen en oren uitstraalt.
-Chronische vermoeidheid
-Slikproblemen
-Kortademig,heesheid,gevoel brok in keel,hoestklachten
etcIk kom tot de conclusie dat mijn huisarts + internist veel te veel maagzuurremmers hebben gegeven (magnesiumhydroxide tegen constipatie+ omeprazol tegen maagzuur voor een aantal maanden) en dat mijn lichaam te WEINIG zuur heeft gekegen.
Kan iemand zich hierin vinden of herkennen? en zoja wat kan is het advies? helpt bijvoorbeeld een Betaine hcl supplement?
Alvast bedankt voor het lezen.
Mvg.Zoranos
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 augustus 2017 om 10:39Ik denk niet dat je lichaam “te weinig” zuur heeft gekregen. Je produceert nog steeds voldoende maagzuur, want je hebt er klachten van. Coeliakie kan overigens niet met een maagonderzoek worden vastgesteld, net als de Dientamoeba Fragilis. Omdat je voortdurend constipatie hebt, zou er een darmonderzoek gedaan kunnen worden. Is wel vastgesteld waarom je de reflux hebt? Lag het aan je maagklepje of heb je een middenrifbreuk?
ReagerenZoranos26 augustus 2017 om 08:27Toch stond er in dee uitslag dat ik geen coeliakie heb,geen barret,geen guardia lamblia,geen h.pylori.
D.fragilis is een ”dikke” darm parasiet die kunnen ze niet zien met een maagonderzoek, alleen via ontlasting(heb ik ook ooit gehad)
Toch kom ik 100 verhalen tegen van mensen die dezelfde klachten hebben die juist een te kort aan maagzuur hebben.
Verder is het niet vastgesteld waarom ik reflux heb(moet woensdag naar internist)…mijn visie door te veel maagzuurremmers die mijn slokdarm hebt aangetast.
Fijn weekend.
ReagerenCatootje28 augustus 2017 om 19:08Bij maagzuurproblemen is er vaak eerder sprake van te weinig maagzuur, waardoor de boel gaat branden. Voor de maagzuurproductie zijn stoffen nodig als magnesium, vitamine B, zink en carnosine. Magnesium wel in een organische verbinding. Maagzuurremmers zorgen voor nog meer tekorten. Natuurlijk is je voeding belangrijk. Teveel suikers bijvoorbeeld kunnen ook voor klachten zorgen.
Bij obstipatie is je voeding natuurlijk ook belangrijk. Daarbij ook zorgen voor voldoende oplosbare vezels als inuline, psyllium en appelvezels. Bij obstipatie kunnen ook tekorten een rol spelen als magnesium, vitamine B en D en ook zorgen voor voldoende gezonde vetten als omega 3. Bij vermoeidheidsklachten speelt ook het totale plaatje een rol dus voeding, tekorten, darmflora, ontgiften enz.
ReagerenCatootje28 augustus 2017 om 19:14Johannesbroodpitmeel kan nog weleens helpen bij reflux.
ReagerenLaura Smit5 december 2020 om 00:01Johannesbroodpitmeel heeft voor onze dochter erg goed geholpen tegen reflux. Ik heb hierover eerst heel internet afgezocht maar de site http://www.johannesbroodpitmeel.info heeft een goede samenvatting en vergelijkende test.
ReagerenChantal31 oktober 2021 om 22:24Hoe gaat het nu? Ik heb dezelfde klachten ☺️
ReagerenEsther5 december 2021 om 20:41Hallo
Heb ook erg last van refluxklachten
Reageren
Met de jaren is het erger geworden
Gastroscopie gehad, niets uitgekomen
Wel globusgevoel bij de kno arts
Ik heb het na zout eten, kruidig, banaan, en yoghurt als ontbijt
Verder ook na het drinken van wijn.
Pijnlijke slokdarm, geïrriteerd
Vind het heel angstig
In het verleden ook wel eens kramp in de slokdarm gehad
Ieman met dezelfde ervaring?plompelientje7 december 2021 om 19:39je moet erg oppassen met reflux vooral als je het jaren achtereen vaker dan 1x per week hebt. heb laatst mijn vader er door aan verloren… wees gewaarschuwd!!
Reageren