- Jamie8 augustus 2017 om 01:39
Hallo,
Sinds een paar maanden begin ik steeds meer honger te krijgen. Op dit moment is het zelfs zo erg dat ik zelfs honger tijdens het eten krijg.
Ik heb wel vaker gehoord dat iets meer hongergevoel door de pil kan komen, maar kan dit ook zó erg zijn? Ook slik ik deze pil (Cilest) al meer dan een jaar en is het een probleem van de laatste paar maanden.
Heeft iemand dit ook en weet iemand waardoor dit kan komen en wat de oplossing is?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 augustus 2017 om 10:31Omdat je ook nog andere klachten hebt die pil gerelateerd kunnen zijn, zou ik je dan toch echt aanraden om naar de huisarts te gaan.
ReagerenAnnoniem11 augustus 2017 om 21:39Ik heb precies hetzelfde!
Ook heb ik het na het eten, ik heb het nu al 1 jaar ik word er gek van. Ik heb een maag en darmonderzoek gedaan en daar kwam niks uit, alleen dat er gal ik mijn maag zat maar ze zeiden dat dat normaal was. Nu hebben ze me de diagnose “prikkelbare darm syndroom” gegeven… Schiet ik nog steeds niks mee op..
ReagerenCatootje13 augustus 2017 om 10:16Pilgebruik zorgt voor een verstoring van je hormoonhuishouding en daarbij zorgt het ook voor tekorten in je lichaam, zoals zink, vitamine B en magnesium.
Je voedingspatroon kan nog uitmaken. In Nederland is het gebruikelijk om een stapel boterhammen te eten met een dun plakje beleg. Beter zou zijn bijv een maaltijdsalade, omelet ofzo en een beetje brood erbij. Eiwitten zijn nodig voor de aanmaak van allerlei neurotransmitters die onder andere de eetlust reguleren. Ook zorgen voor voldoende gezonde vetten omdat die een meer verzadigd gevoel geven. Daarnaast kunnen bepaalde supplementen helpen ondersteunen; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Daarmee help je ook de aanmaak van neurotransmitters als serotonine.
Reageren