- Eline23 november 2017 om 13:59
Ik ben afgelopen maandag naar de huisarts gegaan omdat ik hem wordt van de klachten. Brandende tong de hele dag en zuur in keel. Mijn huisarts denkt dat die 2 dingen los staan van elkaar. Ik vroeg of het geen zin heeft om naar een mdl arts te gaan maar mijn huisarts denkt van niet. Ik denk dat zij ook denkt dat het door angst komt en die spastiche darm. Wat moet ik nu? Ik eet de hele dag zodat de pijn weg is van mijn tong. Met eten is het nl even weg. Als ik ophoest blijft het zuur in keel. Weet me even geen raad meer. Heb wel ook erg pijnlijke spieren in nek en schouders. Dat wijst toch op spanning he. Maar al die klachten daardoor?
John (moderator)
23 november 2017 om 14:17Je hebt geen medicatie gekregen voor het maagzuur?
ReagerenEline23 november 2017 om 14:35Ik heb al van alles gekregen. Omeprozal pantoprazol en ranatindine. Antagel en gaviscon.
Niets helpt. En uit maag onderzoek kwam niets
ReagerenJohn (moderator)
23 november 2017 om 15:00Je hebt eerder duspatal gehad die wel werkte. Vraag daar dan naar.
Ik denk toch dat je vooral last hebt van stress en angst die op je maag slaat.
ReagerenEline23 november 2017 om 15:18Duspatal slikte ik idd tot 3 dagen terug. Maar leek aan het begin te helpen maar de laatste 1.5 week waren de klachten wel erger dan aan het begin. Ondanks de duspatal. Ik dacht misschien krijg ik daar wel die brandende tong van. Ik heb 4 jaar terug doe angststoornis gehad met spiertrillingen. Maar niets met maag toen. Vind zo raar dat dat nu wel is.
Opvallend is wel dat het nu begon na 4 ab kuren. Maar zou je daar nu in november nog last van kunnen hebben
ReagerenJohn (moderator)
23 november 2017 om 15:21Mogelijk is dat wel. Antibiotica doodt bacteriën. Ook de goede. Dat kan wel klachten geven. Misschien is het goed als je met een psycholoog gaat praten
ReagerenEline23 november 2017 om 15:22Bedankt hoor Tandor voor al je geduld. Ik krijg gewoon rare gedachtes. Afgelopen weekend dat ik er moet wel iets heel ergs aan de hand zijn met al die klachten
ReagerenJohn (moderator)
23 november 2017 om 15:25Je hebt eerder al angstproblemen gehad. Dat zijn toch problemen die voor heel veel klachten kunnen zorgen. En de 4 antibioticakuren maken het er dan niet beter op.
ReagerenEline30 november 2017 om 18:59Daar ben ik toch weer. Ik heb van de week met de assistente huisarts gebeld dat ik graag een verwijzing wil naar een maag darm leverarts. De brandende tong was niet te houden van de week en zoveel maagzuur. Hele dag is mijn speeksel zuur. Huisarts ziet het nut niet van mij doorsturen naar een maag arts. Maar dit is toch niet normaal? Ik ben zelf maar weer begonnen met pantoprazol 40 mg en de tong randen zijn na een paar dagen minder geworden. Ik heb dus toch het idee dat alles door maagzuur komt. Wat moet ik nou? Huisarts denkt ademhalingsoefeningen doen. Maar ik vraag me af of het daar allemaal door komt. Al bijna een half jaar loop ik nu met zuur. Ook vaak pijn helemaal links onderin buik. Heel laag. Vraag me wel is af of dat er mee te maken kan hebben.
ReagerenEline30 november 2017 om 19:00Vorige bericht bedoel ik pijn te onderin buik. Lijkt wel waar eierstokken zitten ofzo
ReagerenJohn (moderator)
30 november 2017 om 19:06Dan toch maar eerst een tijdje met de pantoprazol doorgaan. Als de klachten dan toch blijven, teruggaan naar de huisarts.
Reageren
Misschien is jet goed om toch voor ademhalingsoefeningen naar een fysiothrapeut te gaan. Stress, angst en hyperventilatie kunnen dit soort klachten ook veroorzaken.Eline30 november 2017 om 19:14ja dat zal ik dan doen. Maar dat maagzuur zal dat geen rede hebben? Vindt het zo raar een half jaar . Zat daarvoor goed in mijn vel al een tijd zonder angst. De angst is nu gekomen omdat het zuur niet weggaat. Zal dat echt door stress komen en blijven dat zuur?
ReagerenJohn (moderator)
30 november 2017 om 19:16Dat zou kunnen.
Reageren