- Eline6 augustus 2017 om 13:24
Het begon een week geleden. Ik nam een vitamine c pil in, sinds een paar dagen. Met te weinig water. Gelijk erg branden in slokdarm. Dagen erna in de avond wat last van maagzuur, maar nu de hele dag. Hele borstbeen brandde. Sinds 4 dagen nu aan de omeprazol en een maagzuurbinder. Het hele erge branden is weg, maar nog steeds de hele dag zuur in mond. Ben weer bang dat er wat ergs is. Heb wel de afgelopen 2 maanden ook 4 antibioticakuren geslikt voor blaasontsteking. Wat zou er kunnen zijn? En dat het ook niet weggaat met de mwdicatie.
42 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 augustus 2017 om 14:42Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Als de klachten blijven aanhouden, ga dan wel terug naar de huisarts
ReagerenEline6 augustus 2017 om 15:59Maar kan het onschuldig zijn denk je ook?
ReagerenJohn (moderator)
6 augustus 2017 om 16:05Dan kan zeker onschuldig zijn. Maar niet minder vervelend natuurlijk
ReagerenEline14 oktober 2017 om 18:19Hoi tandor.
Ik heb dinsdag een gastroscopie gehad en daar kwam niks uit. De arts schreef weer omeprazol voor. Dit heb ik al een maand gebruikt zonder resultaat. De arts verwijst mij nu weer naar de huisarts.
Maar wat kan er nu zijn? Nog steeda dagelijks hele dag zuur in keel
ReagerenJohn (moderator)
14 oktober 2017 om 18:33Ik denk dat je maagslijmvlies geïrriteerd is. De antibiotica kan daar wel de oorzaak van zijn. Het kan even duren, maar doorgaans herstelt dat ook weer.
ReagerenEline14 oktober 2017 om 18:45Kan het niet wat anders ergs zijn? En kan dat echt 2 of 3 maanden duren?Â
ReagerenJohn (moderator)
14 oktober 2017 om 18:56Als het iets ergers was had de arts dat wel met de gastroscopie gezien.
Heb je je eet en drinkgewoonten ook wat aangepast?
ReagerenEline14 oktober 2017 om 19:44Ja al van alles geprobeerd. Geen koffie weinig gekruid eten enzo. Ook medicatie doet niets.
Af en toe heb ik ook tongbranden.
Ik ben ook moeier de laatste tijd en soms duizelig . Kan dat ermee te maken hebben?
Ik denk ook stom. Ik denk bijv als er maar geen gezwel ergens anders zIt die op maag drukt. Haal mij allerlei rare dingen in hoofd.
Een paar weken terug wat het soms wel een dag of 3 weg plotseling.
- Ben een beetje ten einde raad3
Catootje14 oktober 2017 om 19:50Bij maagzuurproblemen speelt doorgaans een tekort aan maagzuur, waardoor de boel gaat branden. Voeding speelt en rol, zoals teveel snelle suikers. Verder de darmflora en tekorten aan allerlei stoffen, zoals magnesium, zink, vitamine b en D, carnosine en omega 3. Maagzuurremmers onttrekken allerlei voedingsstoffen aan je lichaam, onder andere magnesium, waardoor ze het probleem eigenlijk verergeren.
Antibiotica kunnen soms nodig zijn maar door goed voor je lichaam te zorgen is de kans dat je ze nodig hebt in elk geval kleiner. Er zijn ook natuurlijke middelen ter behandeling en preventie.Als je dan toch een antibioticum nodig hebt is het misschien goed om te weten dat het beter is om er een vitamine B-complex bij te slikken. Of nu naderhand natuurlijk. Ook je darmflora herstellen met goede probiotica. Ook resistant starch is goed voor je darmen. Mocht je de pil gebruiken. Die geeft een hoger risico op infecties.
ReagerenEline15 oktober 2017 om 12:08Bedankt voor je reactie
Tandor heb jij een idee of dit alles ook door chronische hyperventilatie kan komen? Maagzuur en duizelingen?
Ik ben natuurlijk een hypochonder en snel gestresst.
ReagerenJohn (moderator)
15 oktober 2017 om 12:47De duizelingen in ieder geval wel. Je maagklachten kunnen daar ook door worden veroorzaakt, maar eerder door de problemen die de hyperventilatie veroorzaken,
ReagerenEline4 november 2017 om 16:46Hoi hoi
Toch nog even een reactie.
Omdat ik klachten  bleef houden bij de huisarts geweest en nu behandelen ze het als een prikkelbare darm. Ik heb sinds 3 weken duspatal en het maagzuur is wel aardig weg.
- Alleen heb ik veel last van mijn darmen. Ik heb geen buikpijn maar wel veel gerommel en geborrel. Je ziet het zowat bewegen. Dit is vooral savonds. Â Hoe zou dat komen? Was ook al voor de medicatie.
John (moderator)
4 november 2017 om 16:52Dat zal dan een gevolg zijn van de PDS het zijn klachten die daar wel bij horen
ReagerenEline4 november 2017 om 17:37En kan dat ook zonder dat je echt buikpijn Heb? Heb dat vooral links. Net of het ontploft van binnen. Toen dat maagzuur begon had ik geen last van darmen. Vind het raar allemaam
Reageren