- Marjolein23 juli 2017 om 12:31
hallo,
ik heb vanaf december al last van maag en darmen. Ben een maand geleden doorgestuurd naar UMC, omdat ze er in gewoon ziekenhuis niet achterkomen wat het nou is.
In het UMC doen ze nu bloedonderzoek en ik heb 72 uur ontlasting moeten opvangen. Na het ontlastingonderzoek moest ik stoppen met de pantaprazol en de sulcralfaat. Ik kreeg een medicijn om mijn ontlasting wat dikker te maken en daarbij mocht ik deze medicijnen niet gebruiken.
Sinds ik gestopt ben met deze 2 medicijnen (ongeveer na 2 dagen), kreeg ik weer druk op mijn borst, elke dag gigantisch misselijk, ik spuug weer ongeveer 2 a 3 keer per dag, eet minder, gigantische steken in de maag en val weer lichtjes af. En als ik erg misselijk ben, dan ben ik ook trillerig en erg duizelig.
Kan dat ermee te maken hebben met het stoppen van de pantaprazol en sulcralfaat? Of kan dat aan iets anders liggen? Het is niet zo extreem, maar in december heb ik 8 dagen in het ziekenhuis moeten liggen. Toen hield ik helemaal geen eten en drinken binnen, nu niet alles, maar veel dingen houd ik wel binnen.
ik hoor graag van iemand
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 juli 2017 om 12:45dat kan inderdaad door het stoppen komen
ReagerenMarjolein23 juli 2017 om 12:59Donderdag moet ik weer terug naar de arts.
Dan kan ik zeker het beste met haar overleggen of ik weer beter kan beginnen met pantaprazol en sulcralfaat. En dat ik dan stop met dat andere medicijn? Ik heb namelijk liever 4x per dag diarree dan de hele dag zo misselijk.
Als ik pantaprazol en sulcralfaat neem, dan heb ik na het eten heel veel steken in de maag, heb dus 4x per dag diarree en kom niet aan (val soms af) hoeveel ik ook eet. Nu zijn ze bij het UMC dus op zoek waar dat aan ligt. Ben benieuwd of ze er ooit achter gaan komen… Maar blijf positief!
ReagerenCatootje23 juli 2017 om 21:04Bij gezondheidsproblemen is het altijd belangrijk om te zorgen voor volwaardige voeding en dingen te eten die jouw lichaam aankan. Ook hebben veel mensen tekorten in hun lichaam. Maagzuurproblemen hebben vaak te maken met een tekort aan maagzuur, waardoor de boel gaat branden. Voor de maagzuurproductie zijn stoffen nodige als magnesium, vitamine B12, zink en carnosine. Ook zaken als je darmflora en insulineresistentie kunnen een rol spelen.
Reageren
Maagzuurremmers zorgen voor tekorten aan stoffen als magnesium en vitamine B12, waardoor ze het probleem eigenlijk vergroten. Beste is om je eens te verdiepen in goede voeding en gezondheid, wellicht naar een natuurgenezer gaan om uit te zoeken waar het probleem ligtJohn (moderator)
23 juli 2017 om 22:52Ik zou het donderdag in ieder geval met de arts bespreken.
ReagerenMarjolein27 juli 2017 om 12:06Hallo,
ik ben bij de MDL arts geweest. Mag weer beginnen met de pantaprazol en de sulcralfaat.
uit mijn ontlastingonderzoek blijkt dat ik in 3 dagen tijd weinig ontlasting heb gehad, ook al was het diarree en breierig.
omdat alle onderzoeken in het vorige ziekenhuis gedaan zijn, willen ze dat in het UMC niet meer uitvoeren
Blijf ik afvallen en/of spugen, dan moet ik contact opnemen. Binnenkort krijg ik te horen of ik een stofwisselingziekte heb (via genetica), en de MDL arts hoopt dat ze er een vinden waardoor mijn maagklachten te verklaren zijn. Heb wel een middenrifbreukje, maar daar kunnen de klachten niet vandaan komen zeggen ze.
Maar voor de rest hoef ik niet meer terug te komen bij haar. Dus eigenlijk moet ik dus met ’s ochtends spugen, afvallen en pijn in mijn maag leren leven (of ze moeten dus stofwisselingziekte vinden).
Ik heb nog een vraagje… Wie weet wat ik kan nemen tegen de steken in mijn maag? Neem nu sulcralfaat en paracetamol in, maar dat helpt niet voldoende.
ReagerenJohn (moderator)
27 juli 2017 om 12:25Eerst even een paar dagen de sucralfaat en de pantoprazol gebruiken, dan kijken hoe het gaat
ReagerenTalleke198127 juli 2017 om 13:46Hoi Marjolein,
Ik slik ook pantoprazol voor een klein middenrif breukje. En ik heb elke ochtend last van diarree. De eerste ontlasting valt nog relatief mee maar daarna nog 2.a 3 keer naar de wc voor diarree.
Vanwege aanhoudende diarree klachten heb ik een week compleet lactosevrij gegeten en moest ik ook stoppen met de pantoprazol aangezien daar ook lactose inzit. De klachten van de maag kwamen in alle hevigheid terug.
Maar nu vroeg ik mij dus eigenlijk af, of de pantoprazol niet voor diarree steeds zorgt? Normaal slik ik als ik ben opgestaan 1 magnesium en 1 pantoprazol.en vanochtend heb ik alleen de magnesium geslikt en wil ik eens kijken wat er gebeurt als ik de pantoprazol vanavond voor het diner inneem.
Maar steeds maag en darm klachten word je heel vervelend van en daardoor kom je ook psychisch niet lekker in je vel te zitten, althans zo ervaar ik dat.
Groetjes Chantal
ReagerenMarjolein27 juli 2017 om 16:51Hoi Chantal,
bedankt voor je berichtje! Ik kan ook niet tegen lactose. Als ik lactose neem, dan moet ik wel 20x op een dag naar de wc.
Als ik pantaprazol neem en sulcralfaat (voordat ik ermee moest stoppen) dan was ik niet misselijk of aan het spugen. Alleen had ik steeds veel pijn in mijn maag na het eten en bleef ik afvallen.
Maar aan de ene kant hoop ik dat ze een stofwisselingziekte bij mij vinden. Dan weten ze tenminste waardoor het komt. Je wilt natuurlijk niet ziek zijn of iets hebben, maar niet weten wat het is, is ook vervelend.
Ben 153cm en 40,1 kg op dit moment. Moet eigenlijk naar de 45-47kg.
ReagerenTalleke19812 augustus 2017 om 16:09Hoi Marjolein,
Hoe is het met je?
Ik moet zeggen dat de pantoprazol voor het avondeten innemen, toch best lijkt te werken. Niet helemaal want heb nu mijn menstruatie en in die tijd heb ik ook altijd last van diarree. Maar, als je een kijkt via google op maagzuurremmers en symptomen….men daar word je echt niet vrolijk van. Schijnt dat er te vaak en te snel naar maagzuurremmers gegrepen word, en dat over het algemeen mensen te weinig maagzuur aanmaken, als je dan ook nog maarzuurremmers gaat gebruiken, maak je haast geen maagzuur meer aan waardoor diverse bacteriën en gisten vrij spel hebben in je maag en darmen, wat dan weer maag en darm klachten kan veroorzaken. En tekorten opbouw van verschillende vitamines en mineralen. Ik denk dat ik eens de stap maak naar een orthomolucair arts!
Groetjes Chantal
Reageren