- Mimi28 november 2017 om 18:16
hallo tandor ik had al een keer goed advies van u gehad over maag bacterie heliobacter. Deze was in oktober gevonden dmv een ontlasting onderzoek. Ik kreeg de heftige kuur Pantopac en daarna moest ik een maand lang aan de maag beschermers pantoprazol. Elke ochtend nam ik er 1 en de arts zei voor een maand en bij de apotheek zeiden ze afbouwen..
Weet u hoe ik dit het beste kan doen? En zou het schadelijk voor mijn maag zijn als ik ermee stop?
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 november 2017 om 18:20Het is beter om de pantoprazol af te bouwen. Eerst 1 week om de dag een tablet, dan 1 week om de 2 dagen en dan stoppen
ReagerenMimi28 november 2017 om 18:53Bedankt tandor! Fijne avond
Reagerenriet25 februari 2018 om 12:59ik slik 80 mg per dag wil graag afbouwen maar hoe
ReagerenJohn (moderator)
25 februari 2018 om 13:15Heb je pillen van 80 of 40mg?
ReagerenCatootje25 februari 2018 om 19:25Maagzuurremmers zorgen, net als de meeste medicijnen, voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen. Aanvulling van stofjes is dus zinvol. Doorgaans speelt bij maagzuurproblemen een tekort aan maagzuur, waardoor de boel gaat branden. Voeding en diverse voedingsstoffen zijn belangrijk bij de aanmaak van maagzuur. Snelle suikers beter vermijden, zorgen voor voldoende (oplosbare) vezels.
ReagerenLoes28 juni 2019 om 18:36Ik gebruik Clopidogrel en bloeddrukverlager aen cholesterol verlagers enz omdat ik vaatziekte heb en 1.5 afgesloten halsslagader.
Ik gebruik ook al jaren lang 40 Mg Atorvastatine omdat ik zuurbranden had en wat epitheel in de slokdarm is toentertijd vastgesteld.
Nu krijg ik steeds een ander merk Atorvastatine en dat geeft problemen in mijn lichaam. Is er een natuurlijk alternatief wat ik zou kunnen proberen ipv Atorvastatine.
mvg Loes
ReagerenJohn (moderator)
28 juni 2019 om 19:31Je kunt je huisarts vragen om een recept voor een bepaald merk. De huisarts moet dan op het recept “medische noodzaak” vermelden. Dan krijg je iedere keer hetzelfde merk.
Reageren
Rode gist rijst met Q10 zou een alternatief kunnen zijn. Maar wel vrij kostbaar…Kristof2 juli 2019 om 14:07Stopt pantomed 20mg de volledige maagzuurproductie? Zoja, dan kunnen bacteriën toch overleven in de maag?
ReagerenJohn (moderator)
2 juli 2019 om 21:08Nee, daar stopt niet de volledige maagzuurproductie.
Reageren