Zoeken Vraag het forum

Buikproblemen/hele lichaam in de war.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Daniëlle

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Vorig jaar ben ik erg ziek geweest, veel hartkloppingen, snelle hartslag, veel buikpijn, misselijk. Heb soms dagen eten overgeslagen. Ben hierdoor 10 kilo in 1 maand afgevallen. In totaal ben ik 15 kg afgevallen. Terwijl ik maar 58 kilo woog. Heb veel doktersbezoeken gehad, bloedtest en urine test gehad, maar uit de resultaten kwam helemaal niks.

Nu na een jaar weer bij de dokter geweest, want ik blijf me heel slecht voelen. Als ik ’s ochtends wakker word ben ik super misselijk hoef niet over te geven, maar voelt alsof m’n hele keel vol zit en heb ik de hele dag door buikpijn en steken. Gelukkig heb ik nu medicijnen (omeprazol) die mijn buik rustig houden en deze helpen me in verloop van de dag met eten en tegen de pijnen.

Nu probeer ik dus weer aan te komen aangezien ik nog maar 46 kg weeg. Ik ben 1.78, maar niks lijkt echt te werken aangezien mijn lichaam zicht zo slecht blijf voelen. De klachten waar ik op dit moment nog erge last van heb zijn: duizeligheid, misselijk, overgeef neigingen (vooral in de ochtend of na veel eten), moe en geen/amper hongergevoel, steken in buik en mijn buik reageert overal op (stress, angst etc. Als ik hier mee te maken krijg voel ik dat gelijk heel zwaar in mijn buik.

Als het alleen mijn buik was oké, maar mijn hele lichaam voelt zich hierdoor slecht.

Iemand die enig idee heeft?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zijn vervelende klachten…

Doe eens de volgende testen. Al is het maar om het uit te sluiten…

https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

https://www.dokter.nl/zelftesten/angststoornistest/

Reageren
    Daniëlle

Bedankt voor deze tests Tandor!

Beide resultaten zijn best hoog, vooral de angststoornis komt heel erg hoog uit de resultaten.. ook herken ik deze klachten..

Alleen snap ik het niet zo goed. Ik dacht dat een angststoornis juist psychisch was, terwijl ik echt de pijnen voel. Hoe kan dit?

Kunt u mij ook vertellen wat hier aan te doen is? Ik wil sowieso volgende week naar de huisarts gaan, maar kan een huisarts mij hier mee helpen of moet ik hiervoor naar een psycholoog/psychiater?

Reageren
    John (moderator)

Ik dacht dat een angststoornis juist psychisch was, terwijl ik echt de pijnen voel. Hoe kan dit?   Dat is goed opgemerkt!   Een angststoornis is inderdaad een psychisch probleem, maar kan wel degelijk vreemde lichamelijke klachten veroorzaken. De klachten zijn er ook, die zitten niet tussen je oren zoals dat wel eens wordt gezegd.  Bij een angstprobleem ontstaat in de regel ook chronische hyperventilatie. Dat veroorzaakt in feite de meeste klachten.

Je moet zeker met die klachten naar de huisarts. Deze kan je verwijzen naar een psycholoog.

kijk op onderstaande link welke klachten er allemaal kunnen ontstaan:

http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomen

Reageren
Reageer op: Buikproblemen/hele lichaam in de war.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.