- Peachtail2 mei 2017 om 18:41
Ik heb flink stress gehad met mijn studie en maagzuur gekregen. Eerst een maanden mee rond gelopen, maar uiteindelijk natuurlijk middel ‘bij zuur’ gebruikt. Na 1 of 2 dagen merkte ik al dat dit niet werkte. Rennie Duo gekocht. Hielp ook niks. Zantac 75 gekocht: dit hielp, maar als ik stopte kwamen de klachten direct terug. Naar de huisarts: omzeprazol 20 mg. Gekregen. Was niet voldoende, dus ik heb Aloë Vera drank ernaast gebruikt. Dit kon gezamenlijk, bleek bij navraag bij de assistente. Na 2 weken niet over: weer dokter: omzeprazol 40 mg. Gekregen. Dit begon te werken, maar 2 weken niet lang genoeg. Weer terug naar huisarts: weer 2 weken omzeprazol 40 mg. Ging super, totdat ik besloot examen te willen doen. Stress alle over en maagzuur. Weer naar de dokter: wilde eerst test doen voor helicobacter, maar ik denk dat t van de stress komt. Heb nu 30 dagen omzeprazol gekregen 40 mg. En onderzoek doen we nog even niet. Nu ben ik gaan zoeken welke klachten helicobacter geeft, maar ik zie weinig ervaringen staan van mensen die dit hadden. Ik zou heel graag lezen welke klachten de mensen ervaarden met Helicobacter. Ik vind de klachten NL. Heel algemeen en misschien is dat bij menigeen zo, maar ik twijfel of ik naïef ben (door geen test te doen) of dat mijn maagzuur weer opnieuw een periode van rust moet hebben voordat tover is. Mijn examen heb ik gehad, maar mijn maagzuur speelt nog wel veel op, vooral na het eten of drinken.