- Dokter15 maart 2017 om 22:54
Hoi, ik heb nu al voor de derde keer dat mijn darmen rommelen en dat kramp hebben en dat mijn maag vervolgens verzuurd en ik niks meer kan eten. Dit gedoe duurt ongeveer een week en van mijn huisarts krijg ik geen duidelijk antwoord. Ik krijg pillen die helpen tegen het verzuren van mijn maag en moet een laxerend middel nemen voor mijn darmen. Nadat ik dit een week doe is alles weer normaal. Maar ik ben er eigenlijk wel klaar mee, omdat het steeds terug komt. Wat moet ik aan mijn eetpatroon veranderen en hoe kom ik erachter wat hier nou steeds de oorzaak van is? Heb al een darm onderzoek gedaan op bacterien enzovoort maar daar kwam niks uit. Mijn ontlasting is, wanneer de eerste verschijnselen voordoen normaal, maar veranderd in diarree op het moment dat mijn maag pijn begint te doen en ik dus mijn eetpatroon verander naar bijna niets meer eten (omdat dat veel pijn veroorzaakt). Ook had ik de laatste keer 1 dag voordat mijn darmen en alles zeer gingen doen diarree. Maar daarna was mijn ontlasting weer normaal, ondanks het feit dat ik darmkramp heb en een maagwand die verzuurd.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 maart 2017 om 22:58Moeilijk om daar iets over te zeggen als de oorzaak niet bekend is. Vraag een verwijzing voor de MDL-arts voor verder onderzoek
ReagerenDokter13 maart 2019 om 00:35dag. Ik heb dit stukje onmiddels 2 jaar geleden geschreven en de klachten bestaan nog steeds. Het komt niet vaak meer voor, maar af en toe nog wel. Ik slik omeprazol als mijn maag verzuurd en dat helpt.meestal kan ik daarna weer voorzichtig dingen nemen. Vaak heb ik daarna last van een “vol gevoel”. Alsof ik super veel heb gegeten terwijl het eigenlijk maar 2 kleine hapjes zijn. Ik reis veel met het OV en krijg dus heel vaak last als ik in de bus zit. Gek genoeg is eigenlijk het enige dat helpt Rennie. Meestal gaat het gevoel dan een poosje weg en soms helemaal. Mijn eet patroon ligt helemaal overhoop. Door onregelmatige roosters eet ik steeds op verschillende tijden. Als ik 6 broodjes smeer om mee te nemen keijg ik er maar 4 op en als ik er 4 mee neem heb ik nog steeds trek. Vaak krijg ik dan een soort vreetbui als ik thuis kom (wel gezonde dingen) wat weer resulteert in buikpijn. Ik eet iedere dag groente en fruit, brood, rijst, aardappels etc. Ik merk dat ik als ik de buikklachten heb ik niet goed tegen melk, chocola, zoetigheid, vet (kaas, vlees etc) en koffie kan. Terwijl ik heel weinig koffie drink en ook bijna geen chocola en zoetigheid neem. Mijn ontlasting is meestal wel in orde. Ik merk wel dat ik veel energie mis. Ik werk veel en heb daar veel energie voor nodig, maar heb dat niet simpelweg doordat ik heel weinig eet voor iemand die lang is en veel beweegt
Reageren