- C24 december 2023 om 12:49
Hallo,
Sinds begin dit jaar heb ik op en af last van maagkrampen. Dit komt in kleine aanvallen opzetten in het midden van de buik (waar je ook je hongergevoel ervaart) duurt dan een paar seconden neemt toe en zwakt weer af. Dit gebeurd telkens in de ochtend bij het wakker worden.
Het komt en het gaat. Nu was ik even klachtenvrij en kreeg vorige week weer deze klachten. De dagen erna waren de aanvallen weg maar is er een blijvend naar gevoel in de maag/darm streek gebleven.
Ik kan het geen echte pijn noemen maar vooral zeurend en heel naar. Het trekt door naar het midden van mijn rug. Het voelt als een strakke band die om mijn middel zit.Met slapen weinig last maar dus voornamelijk de ochtend en dan trekt het in de loop van de dag weg.
Ik krijg er paniekaanvallen door. Ik ben meermaals bij de huisarts geweest. Heb ook een ECG en holteronderzoek gehad en hart is het niet.
Ze geeft constant aan stress maar ik heb nog nooit zo lang aanhoudende klachten gehad in mijn maagstreek.
Wel heb ik de afgelopen maanden geregeld aspirine en ascal moeten slikken. Soms denk ik de alvleesklier? Maar ik weet niet of mijn klachten daar precies bij passen. De andere keer denk ik maagzweer?
Ivm kerst kan ik nu niet naar de huisarts. Dus ik stel mijn vraag even hier.
Ik heb verder geen koorts, eten gaat goed, ik ben niet misselijk oid. Paracetamol en omeprazol helpen niet tegen verlichting. Ik ben wel wat slap en heb niet veel zin om iets te ondernemen uit angst voor klachten.Ik ben van plan aankomende week naar de huisarts te gaan maar wil niet weer afgescheept worden met stress op de maag etc. Dit houd veel te lang aan en beinvloed echt mijn gehele stemming en dag.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 december 2023 om 14:10Je kunt een verwijzing voor de MD arts vragen.
Reageren
Maar als je langere tijd stress/spanningen of angsten hebt, kan dat wel voor langdurige maagproblemen zorgen.John (moderator)
24 december 2023 om 14:13Ik zag je had in september ook al angstklachten. (vanwege je hart).
Reageren
De behandlingen bij de psycholoog zijn ook al gestart?C24 december 2023 om 14:45Ja klopt. Zijn gestart en ging lange tijd goed. Geen paniekaanvallen meer en mentaal eigenlijk prima. Alleen nog die maagklachten die blijvend zijn en daardoor sinds deze week weer erg onrustig. Vooral door de hoge -en middenrug uitstraling.
Reageren
Ik ga idd eens vragen of ze verder wil onderzoeken. Ook eventueel op maagbacterie,