- PK12 maart 2017 om 16:38
Een paar maanden terug ben ik naar de dokter geweest omdat ik lichte pijn had rond mijn anus en last had van constipatie. Ik ben toen eens gaan voelen rondom mijn anus en voelde naar mijn idee twee bultjes. Ik ben best een hypochonder dus ik was meteen in paniek. Naar de dokter geweest en die zei dat ik geen aambeien had, maar uitdroging waardoor, ik dus ook problemen had bij de ontlasting. Als advies gaf de dokter mij mee om (veel) meer water te drinken.
Een paar maanden verder en ik voel de bultjes nog steeds. Ik heb toen aan de dokter vertelt dat ik ook bultjes voelde, maar de dokter zei dat dit normaal is, en dat ik eigenlijk gewoon mijn kringspier voelde. Ik voel ze nu dus nog steeds en begin me weer een beetje zorgen te maken. Ik moet zeggen dat ik veel te weinig water drink en ook slecht eet, en dat ik zelf dacht aan aambeien, maar het kan natuurlijk altijd iets ernstigers zijn.
Mijn vraag is nu: zal ik opnieuw contact opnemen met de dokter? Ik ben de afgelopen tijd al vaak geweest omdat ik best last heb van hypochondrische klachten, dus het is voor mij best een stap om opnieuw heen te gaan. Aan de andere kant is het misschien toch verstandig om heen te gaan, want stel dat het wel iets ernstigs is? Iemand een idee of het aambeien zouden kunnen zijn en of ik hiermee naar de dokter moet?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 maart 2017 om 16:54Heeft de dokter destijds niet naar de bultjes gekeken?
Kijk zelf eens naar je anus en laat dan even weten hoe het eruit ziet. Het kunnen best aambeien zijn. Je moet natuurlijk wel voldoende drinken om je ontlasting zachter te houden.
ReagerenPK12 maart 2017 om 17:47De dokter heeft wel gekeken, en ik heb ook gezegd dat ik bultjes voelde, maar hij zei alleen dat het er wat rood uitzag, wat wees op uitdroging. Ik heb vanmiddag zelf gekeken en het lijkt net of er wat paarsachtige bultjes zitten. Ze zijn zacht en doen verder geen pijn.
ReagerenJohn (moderator)
12 maart 2017 om 17:53Dat klinkt dan toch als aambeien. Haal bij de drogist of de apotheek aambeienzalf en gebruik die 7-10 dagen en kijk dan wat het resultaat is. Als het dan niet verbetert, ga dan naar de huisarts terug. Maar doe wel wat een je voedingsgewoonten en het drinken. Je moet minimaal 1,5/2 liter water per dag drinken
Reageren