Home / Maag & darmen / Buikgriep en opgezette lymfeklieren overal??
Hallo allemaal
Ik ben een jongen, in mijn tienerjaren en ik heb al een tijdje een bacteriële buikgriep met bloed in ontlasting enzo. Ik was naar de dokter gegaan en die gaf me pillen, die gingen na een tijdje wel op en ik dacht dat ik geen meer moest bijhalen en dacht dat de buikgriep wel over ging. Niet dus. Ik zit er al 3 weken mee ongeveer. Mijn dokter zei dat het een virale buikgriep was maar het enigste wat hij deed was voelen waar het pijn deed, en bloed in de ontlasting is meestal altijd bacterieël.
Nu, ik merkte 2 weken geleden opgezette lymfeklieren op. In mijn nek, hals etc. Heel veel, sommige doen zo al pijn, sommige doen pijn als ik er alleen op druk. Ze zijn hard, sommige zijn zacht. Nu ik heb er ook in mijn liezen en onder mijn oksels, ook op mijn sleutelbeen. Ik ben 2 weken geleden naar spoed geweest want ik dacht dat dit in een lymfoom was, de bloedresultaten toonden dat het niks was. Nu, de dokter zei dat het door de buikgriep kwam, maar kan dit wel? Ik heb buiten dat geen last van niks. Geen zweten, jeuken, gewichtsverlies etc. Wel braken en diarree met bloed maar laatste tijd veel minder maar dat hoort natuurlijk bij de buikgriep. En buikpijn maar dat hoort er ook bij. Ze zeiden allemaal dat het door de buikgriep kwam, is dit zo?
Ik ben zeer zeer ongerust!!
Alvast bedankt!!
Als je een bacteriële of virale infectie hebt, gaat je afweersysteem volop aan de slag om de infectie op te ruimen. En daar ontstaan dan ook lymfeklieren door. Dat een natuurlijk verschijnsel.
Hi tandor,
Is het dan normaal dat de lymfeklieren ook in mijn liezen, oksels en hals opzwellen? Of sleutelbeen?
Ik waardeer uw reactie echt!!
Ja. Als er een infectie op een plaats in het lichaam zit, zie je dat er lymfklieren opzetten in of rondom het gebied waarde infectie zit. Bij jou zit de infectie in je buik/darmen. Dus de lymfeklieren die daar omheen zitten, zetten dan ook op.
Dag Tandor!
Dankje voor je reactie hé! En ja, dat weet ik daarom dat ik deze topic ook aanmaak. Het probleem is dat er ook in mijn hals, nek en oksels opgezwollen klieren zijn, dat is best ver van de darmen. Kan dit?
Alvast bedankt!! Ik ben al wat gerust gesteld!!!
Als je bedenkt dat je darmen door je hele buik zitten, van je ribben naar beneden, dan is dat helemaal niet zo ver weg
Nee inderdaad, maar op mijn achterhoofd is het ook al opgezwollen, niet misschien wat raar? Of gewoon een hardnekkige bacterië/virus?
Dat is niet zo raar hoor. Je afweersysteem is gewoon volop aan het werk... je moet er rekening mee houden dat er ook nog andere virussen actief kunnen zijn. Ook die dringen je lichaam binnen en daar hoef je niet altijd ziek van te worden omdat ze op tijd worden opgeruimd.
Dankjewel Tandor! Ik ben zeer gerust nu! Ik heb wel eens een lopende neus ofzo dus het kan zijn dat ik tegelijkertijd ook verkouden ben! Vind het wel stom want door die lymfeklieren heb ik constant nekpijn, enzo!
Bedankt eh! 🙂
Tandor, nog even een vraag:
Kan het zijn dat deze lymfeklieren nog lang opgezet blijven? Ze zijn al 2-3 weken opgezet misschien wat langer. En ik had gelezen dat de milt ook een klier is, is deze dan misschien ook opgezet?
Alvast bedankt!
Als je een loopneus hebt, is dat ook een virusinfectie. Ook daar kunnen de lymfeklieren in je hals door opzetten.
Lymfeklieren kunnen best een tijdje opgezet blijven.Ook dat is een normaal verschijnsel. Wat wel belangrijk is, is dat je er zoveel mogelijk vanaf blijft. Want ook daardoor kunnen ze geïrriteerd raken en aanwezig blijven.
Ik raak ze best vaak aan ja, ook zijn ze onder mijn sleutelbeen op mijn borstkas opgezwollen dat is ook heel vervelend! :/
Begin er maar eens mee om ze met rust te laten en er niet te veel en te vaak aan te voelen
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!