- Mv4 februari 2017 om 09:45
Beste Forum,
Vooraf; ik ben een gezonde jongen van 21 jaar oud, die met enige regelmaat sport. Ik werk als monteur buiten de deur en had van de week al de griep te pakken, maar helaas ben ook ik slachtoffer geworden van Aarsmaden.
Ik weet dat hier al vele topics over gemaakt zijn, en ik heb er vele gelezen maar geen een geeft antwoord op mijn vraag.
Ik had de aarsmaden al een paar dagen en besloot bij de Kruidvat Mebendazol te halen. Het deed zijn werk, de jeuk verdween en de aarsmaden werden minder.
Dat is nu 6 dagen geleden. Echter merk ik nu dat de wormpjes er nogsteeds zijn. Wel in mindere maten, maar zeker niet afwezig. Daarnaast heb ik bijna de hele dag door buikpijn rond mijn darmen. Dit is sochtends erger dan overdag.
De vorige keer (een paar jaar geleden) had ik die buikpijn veel korter (een of twee dagen). Kan het zijn dat het onderdeel is van mijn wormenkuur en is het een kwestie van uitzitten, of komt het door de infectie?
Alvast bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 februari 2017 om 10:05Als het goed is zou je nog een keer de Mebendazol moeten innemen. Bovendien moeten er een aantal maatregelen genomen worden om herbesmetting te voorkomen. ( staat in de bijsluiter beschreven) . Het kan natuurlijk zijn dat je her-besmet wordt, als de bron niet wordt aangepakt. Als je huisdieren hebt zullen die ontwormd moeten worden. Ook andere gezinsleden moeten een kuur doen.
ReagerenMv4 februari 2017 om 12:39Klopt Tandor, volgens de bijsluiter pas op de 14e dag. Ik heb al maatregelen genomen om de herbesmetting te voorkomen. Ik woon alleen en heb net de dierenarts gebeld om ook een kuur voor mijn kat te bestellen, je weet inderdaad maar nooit waar het nou echt vandaan kan komen.
Toch blijft de vraag, wat verklaart die buikpijn. Ik merk dat ik er meer last van heb als ik s’octends wakker wordt dan later op de dag. Ik merk bijvoorbeeld nu, rond half 1, dat het een stuk minder is dan vanmorgen rond half 10.
ReagerenJohn (moderator)
4 februari 2017 om 13:41De buik/darmklachten kunnen zowel door de kuur als door de aarsmaden veroorzaakt worden, zeker als je de infectie al wat langer had. Dat is dan dus een kwestie van uitzitten
Reageren