Zoeken Vraag het forum

Misselijk zonder duidelijke reden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Melissa

Hoi,
    Ik heb sinds een aantal maanden last van misselijkheid. Het komt een aantal keer per dag opzetten (vaak ongeveer een uur na het eten, maar soms ook gewoon random) en zwakt na ongeveer een half uur weer af. Het is geen zuur en doet geen pijn, maar is meer een soort blok in mijn maag en een krop in mijn keel. Ook af en toe in combinatie met last van mijn darmen (soms een branderig gevoel, soms pijn) en ik ben ook regelmatig licht in mijn hoofd. Eten gaat verder wel goed, alleen op de momenten dat ik misselijk ben heb ik geen trek, maar daartussen heb ik vaak juist honger. Ik ben al naar de huisarts geweest, deze heeft medicijnen voorgeschreven (oa omeprazol) maar deze werken niet. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? (ik heb niet het idee dat het gerelateerd is aan stress)
    Groetjes Melissa

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga in ieder geval terug naar de huisarts met de klachten. Vraag eventueel een verwijzing voor de MDL arts.  Maar doe toch ook eens even de test op:

http://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Anoniem

Hallo,

Ik heb precies dezelfde klachten gehad en ben er ook mee naar de huisarts geweest. Ik heb toen domperidon en metoclopramidr gekregen (helpen beide super goed tegen misselijkheid).

Ik zou het vragen, misschien dat je een recept kan krijgen.

Reageren
Reageer op: Misselijk zonder duidelijke reden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.