- Melissa2 februari 2017 om 00:37
Hoi,
Ik heb sinds een aantal maanden last van misselijkheid. Het komt een aantal keer per dag opzetten (vaak ongeveer een uur na het eten, maar soms ook gewoon random) en zwakt na ongeveer een half uur weer af. Het is geen zuur en doet geen pijn, maar is meer een soort blok in mijn maag en een krop in mijn keel. Ook af en toe in combinatie met last van mijn darmen (soms een branderig gevoel, soms pijn) en ik ben ook regelmatig licht in mijn hoofd. Eten gaat verder wel goed, alleen op de momenten dat ik misselijk ben heb ik geen trek, maar daartussen heb ik vaak juist honger. Ik ben al naar de huisarts geweest, deze heeft medicijnen voorgeschreven (oa omeprazol) maar deze werken niet. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? (ik heb niet het idee dat het gerelateerd is aan stress)
Groetjes Melissa2 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 februari 2017 om 01:10Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga in ieder geval terug naar de huisarts met de klachten. Vraag eventueel een verwijzing voor de MDL arts. Maar doe toch ook eens even de test op:
http://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenAnoniem3 februari 2017 om 03:00Hallo,
Ik heb precies dezelfde klachten gehad en ben er ook mee naar de huisarts geweest. Ik heb toen domperidon en metoclopramidr gekregen (helpen beide super goed tegen misselijkheid).
Ik zou het vragen, misschien dat je een recept kan krijgen.
Reageren