- Vincent30 januari 2017 om 17:32
Sinds enkele maanden kamp ik met verstopping. De ontlasting blijft sindsdien uit en bouwt zich op bovenin de darm. Ik heb dan ook geen aandrang om te gaan. Meestal na een week geen ontlasting lukt het me met veel persen om een klein beetje ontlasting te krijgen, zodat ik het beetje bij beetje volhou. Het is echter niet normaal dus ik sta inmiddels onder behandeling van een internist. We zitten momenteel nog in de onderzoeksfase. Sinds de verstopping heb ik ook vrijwel continue een zeurende pijn in de rechterzij en rechterbovenbuik met uitstraling naar rug en schouderbladen. Sinds afgelopen dagen lijkt de pijn rechts in de bovenbuik zich verplaatst te hebben naar links in de bovenbuik. De verstopping houd nog steeds aan. Vandaag heb ik vooral pijn in de maagstreek. Wel in de bovenbuik maar nu vooral links uit het midden. De buik is ook enorm opgezet en de pijn is veel heviger dan de zeurende pijn in de zij. De pijn is stekend, danwel krampachtig en het voelt alsof er enorm op de darm gedrukt wordt. Ook heb ik de hele dag continu onwijs koude handen. Mijn volgende afspraak bij de internist is over 2 weken om resultaten van eerder gedaan bloed en urineonderzoek te bespreken. Ik ben een beetje radeloos en weet niet meer wat ik moet doen. Het liefst wil ik even langs de huisartsenpost of huisarts, maar de huisarts heeft bij mijn vorige bezoek al aangegeven liever het consult van de internist af te wachten. Als ik dus nu weer bel heb ik het gevoel dat ik over kom als een aansteller. Wat moet ik doen??
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 januari 2017 om 18:12Het zijn natuurlijk wel klachten die bij obstipatie horen. Je hebt niks gekregen regen de obstipatie? Â Zo niet, bel dat toch met de huisarts of morgen met de poli MDL/Interne geneeskunde. Â Ze kunnen er iets voor voorschrijven
ReagerenVincent30 januari 2017 om 20:49Nee, geen medicatie gekregen tegen de obstipatie helaas. Inmiddels is de hevige pijn van vanmiddag midden in de bovenbuik weer verplaatst naar de rechter bovenhoek in de buik en minder hevig
ReagerenJohn (moderator)
30 januari 2017 om 20:53Bel morgenochtend met je huisarts en vraag om macrogol
Reageren