Zoeken Vraag het forum

Verstoppingsklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Laura

Goedendag,

Ik ben een vrouw van 24 jaar in geval dit relevant is.

Ik heb verstoppingsklachten sinds nieuwjaar. Op 1 januari voelde ik dit erg in mijn maag, 2 januari verplaatste het naar mijn buik, en van 3 tot 6 januari zit het nu echt onderin links (voor mij links).

Bewegen doet pijn, plassen doet pijn (hoe leger de blaas, hoe meer pijn het doet), en bij een klein beetje ontlasting gister zag ik volgens mij bloed (maar der zit vage discolicht in de wc dus ik kan niet goed zeggen of het echt bloed is).

Ik heb vandaag de moed verzameld de huisarts te bellen, maar de dame aan de telefoon kon mij op it moment alleen een zetpil aanbieden. Probleem is dat ook maar iets in de anus proppen mij echt niet meezit. Ik heb dit nooit gedaan, nooit gedurfd en wil dit ook gewoon echt niet, helemaal niet sinds ik een keer een vaginale pil moest nemen en een allergische reactie kreeg. Ik wil gewoon geen pillen in rare plekken stoppen.

Ik vroeg me af of jullie misschien ideeën hebben met wat ik kan doen?

Tot nu toe zit ik wel drie dagen aan mijn moeder’s macrogol. Eerste twee dagen nam ik maar 1 zakje, nu doe ik er 2 per dag. Het lijkt niet erg te helpen tot nu toe.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zijn geen pillen in rare plekken…ze zijn er speciaal voor gemaakt omdat dat soms gewoon nodig is…

Maar even de macrogol blijven gebruiken, vezelrijke voeding nemen en zorgen dat je voldoende drinkt. Als de klachten aanhouden, maandag dan maar even naar de huisarts

Reageren
    Laura

Ik snap dat het officieel geen rare plekken zijn, maar zo voelt het voor mij wel is wat ik bedoel.

Ik heb nu lactulose wel meegekregen, vorige keer (1,5 jaar geleden ofzo) hielp dit erg. Heb wel buikpijn, staat op bijsluiter dat ik dan arts moet raadplegen, maar weekend is er nu dus dat kan even niet. Misschien dat ik het ook niet op dezelfde dag had moeten gebruiken als de macrogol, of het zit gewoon te vast.

Maandag naar de huisarts. Zal het nu hoe dan ook maar doen. Drinken en bewegen komt in elk geval goed, en elke dag vier plakjes bruinbrood voor de vezels (lunch en ontbijt).

Reageren
    John (moderator)

Je had de lactulose en macrogol niet samen moeten gebruiken. Niet zo raar dat je dan darmkrampen krijgt. Met een van de middelen stoppen dus.

Reageren
    Laura

Ik mag de lactulose wel gebruiken morgen?

Ik had macrogol vanochtend genomen, omdat ik nog niet dacht aan de lactulose te gaan.

Reageren
    John (moderator)

Neem dan geen macrogol meer en start morgen met de lactulose

Reageren
    Laura

Dat was wel het plan.

Werd vanochtend wel met een drukkend gevoel op de maag wakker, dat heb ik meestal als daar iets vastzit. Maak me wel zorgen en kan dokter niet bellen in het weekend.

Reageren
    John (moderator)

Je kunt natuurlijk wel een dokter bellen in het weekend. Daar is de huisartsenpost voor.

Reageren
Reageer op: Verstoppingsklachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.