Zoeken Vraag het forum

Darmonderzoek, peroxscopie?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • WAnoniem

Goedemiddag,

Ik ben net bij de huisarts geweest aangezien ik al enkele tijd zo nu en dan bloedverlies heb tijdens de ontlasting. Deze heeft gevoeld met zijn vinger (zeer onaangenaam…), maar niks kunnen vinden. Vervolgens heeft die mij doorgestuurd naar de polikliniek Heelkunde.

Hij heeft mij laten zien welk onderzoek ik krijg en ik meen mij te herinneren dat er een peroxscopie stond, maar ik kan hier niks van op internet vinden.

Ze gaan in ieder geval met een slangetje (met camera) het voorste gedeelte van mijn darm bekijken. Ik hoef geen voorbereiding te doen / mijn darmen schoon te maken.

Weet iemadn toevallig de exacte naam van dit onderzoek? Iemand toevallig ervaring hiermee?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zal een proctoscopie zijn.  Dat is een pijnloos maar wel een beetje vervelend onderzoek natuurlijk. Er wordt alleen maar in het eerste stukje van de endeldarm gekeken.

Reageren
    WAnoniem

Kijk, dat was het! bedankt

Ziet er nog best heftig uit die buis. Maargoed, wat moet dat moet…
    Ben als de dood dat er wat ernstigs aan de hand is, maar ik neem aan dat die kans bij een 24 jarige niet heel groot is? Ik heb ongeveer 1 a 2 keer per maand last van bloed bij de ontlasting.

Reageren
    John (moderator)

Je zult zien dat het onderzoek reuze meevalt.  Ik denk eerder dat het een inwendige aambei is die de klachten veroorzaakt.

Reageren
    WAnoniem

Aankomende vrijdag mag ik gelukkig langs bij een chirurg voor een gesprek. Vorige week heb ik weer nergens last van gehad, maar deze week heel veel last van enorm veel lucht in de darmen en een opgeblazen gevoel. Ik voel en hoor de lucht in de darmen continue verplaatsen.

Gisteravond had ik op een gegeven moment had ik ook last van diarree met bloed…

Wat mij opviel was dat ik die dag behoorlijk wat melk gedronken had. Nou weet ik van mijn van mijn moeder dat zij lactose intollerantie heeft, is dit erfelijk?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen. Probeer de komende dagen dan eens lactose te vermijden

Reageren
Reageer op: Darmonderzoek, peroxscopie?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.