- Melanie31 juli 2017 om 21:18
Ik heb binnenkort een darmonderzoek omdat ik echt met heel veel moeite kan poepen. Heel veel moeite doen voor kleine keutels met heel veel slijm. Nu is mijn vraag wie heeft hier een darm onderzoek gehad en hoe hebben jullie het ervaren? Ik krijg een roesje maar heb dat ook eerder gehad met een maagonderzoek en ik was eigenlijk helemaal bij nu heb ik mij laten vertellen dat je met een darm onderzoek een iets zwaarder roesje krijg is dat ook echt zo? Groetjes
1 reactieReagerenCatootje1 augustus 2017 om 15:24Over zo’n onderzoek zou ik niks kunnen zeggen. Wel weet ik dat het belangrijk is wà t je eet. Voldoende vezels, vooral ook oplosbare vezels. Denk aan psyllium, zoals in Colon Clean, waarin ook inuline zit. Verder appelvezels. Ook kunnen lijnzaad en chiazaad helpen. Teveel brood is ook niet goed voor je stoelgang. Wat meer rauwkost en voldoende eiwitten en gezonde vetten eten is ook belangrijk. Vetten vergemakkelijken de stoelgang.
Bij obstipatie kunnen ook tekorten een rol spelen, zoals magnesium en vitamine B.
Reageren