- ashley17 december 2016 om 23:26
Hoi
Ik heb in 2015 met spoed een darmoperatie moeten ondergaan doordat mijn gehele dikke darm inlc blinde darm en apenzix en 20 cm dunne darm ernstig ontstoken waren en geperforeerd. Ik ben bekend met de ziekte van crohn maar medicijnen deden opgegeven moment helemaal niets meer. ik heb momenteel een stoma en dus géén dikke darm en gedeelte dunne darm meer (20cm van dunne darm is ook weggehaald).
Maar ik merk vaak dat wanneer ik een avondmaaltijd eet dat mijn eten er bijna volledig onverteerd weer uit komt via het stoma ookal kauw ik 10 keer meer. En waar ik mij het meeste zorgen om maak is net als vandaag dat ik om 18:30 heb gegeten en om 22:30 zag ik mijn hele avondmaal weer half onverteerd in de pot toen ik t zakje leegde. Dit gaat toch dan veelste snel mijn darmen weer uit? het heeft er nog niet eens 5 uur in gezeten. Heb ik een te snelle darmpassage? dat zou dan ook verklaren waarom ik maar niet aankom in mijn gewicht …2 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 december 2016 om 23:56Dat zou inderdaad kunnen. Ik denk dat het goed is om naar de MDL-arts te gaan.
Reageren
De snelle passage is niet zo vreemd als de dikke darm is verwijderd. Maar hierdoor kun je wel een gebrek aan verschillende voedingsstoffen krijgenashley18 december 2016 om 22:18oke! bedankt voor uw advies heb morgen een poli afspraak bij de chirurg zal t erover hebben
Reageren