- Student198918 augustus 2016 om 13:35
Hallo,
Sinds september vorig jaar zit ik al met grote spanning. In februari van dit jaar ontdekte ik een kleine zwelling, met knoopjes, boven mijn linkerborst tegen mijn oksel aan. Uiteindelijk heb ik pas vorige week mijn dokter zo ver gekregen om een echo te maken van dat gebied plus mijn borsten en de zijkant van mijn ribben. Hier was niks te zien aan mijn spieren of iets anders merkwaardigs dus ik mag mijn oefeningen bij de kine voortzetten. Hier ben ik nu al bijna twee maanden mee bezig. Ik merk lichte verbetering maar als ik mij zorgen maak begint mijn rug, schouder en arm pijn te doen. Hier kan ik nog inkomen dat het van de stress kan zijn.
Wat mij zorgen maakt is dat ik van maart heel soms als ik in adem precies iets voel schuren in mijn longen, hartgebied of ribbenkast. Ik kan de plek niet juist aanvoelen en doet precies dat gebied ook pijn. Na vijf keren inademen gaat dit voorbij. Vaak is gebeurde dit als ik t verhoogd lag af met mijn arm boven mijn hoofd. Als ik enorme inspanning heb gedaan dan heb ik heel soms ook een steek net onder mijn borst.
Ik blijf gespannen en merk s avonds als ik ga slapen dat mijn ademhaling soms piept. Ook dit is na twintig minuten over en is niet altijd aanwezig. Ik kan sporten en heb geen ademhalingsproblemen alleen diep inademen lukt niet van de eerste keer omdat ik altijd moet gapen. En heb wat meer last van mijn neus. Een klein beetje verstopt.Door het feit dat ik lang heb moeten zoeken om gehoord te worden ben.ik echt hypochondrisch geworden omdat ik dus alles heb Opgezocht op internet. Elke week heb ik wel iets nieuws maar dat in mijn borstspier blijft dus aanwezig.
Ik merk dus de laatste tijd ook dat ik aan de zijkant van mijn rib kleine knoopjes voel. Ze voelen ongeveer hetzelfde aan als de knoopjes in mijn borstspier. Als ik ook de spier (?) onder mijn oksel, die grenst aan mijn rug, vast neem merk.ik dat die dikker is en gevoeliger dan aan de andere kant. Als ik hier mee masseer dan merk ik dat ik 60 procent dat zelfde schurende gevoel kan opwekken. Dit duurt dan iets langer en die spier doet daarna pijn alsook het overgangsgebied tussen mijn schouder en borstbeen. Maar ik blijf mij dus zorgen maken over dat schurende geluid en het feit dat mijn gespannen spieren niet weggaan plus de steken in mijn schouder. Maar ook dit verschilt van week tot week en de pijn is ook heel sporadisch aanwezig. Ik merk dab ook dat de spieren in mijn arm pijn doen als ik die probeer los te masseren.
Zoals ik al zei ben.ik hypochondrisch aangelegd en.heb ik deze klachten opgezocht op het internet. En o wee je komt uit op longkanker.
Ik durf niet meer naar de huisarts gaan omdat hij mij zot verklaart. Ik heb hun gestalkt omdat mijn borstspier pijn deed en ze mij niet wouden verder helpen en daardoor ben ik alle klachten gaan uitzoeken. Ik heb verschillende bloedonderzoeken gedaan waar alleen mijn rode bloedcellen aan de maximale grens waren. Ik heb de laatste tijd ook tintelingen in mijn benen en blauw plekken met een gele kleur die. Ik kan mij niet herinneren dat ik mij ergens heb gestoten. De dokter maakt hier niks van omdat er niks in mijn bloed te zien is, ik geen gezwollen klieren heb en mijn blauwe plekken binnen een week weg zijn. Ook mijn wondjes genezen goed, zoals een diepe snijwond op mijn scheenbeen. Ik heb ondertussen ook een ontlastingsonderzoek al achter de rug.
Ik weet dat ik dit mezelf aandoe en ik probeer ook zoveel mogelijk van het.internet af te blijven maar toch blijft dat schurende gevoel wat af en.toe opduikt mij zorgen baren. Ik ben ook meer moe en enkele kilo’s afgevallen maar dat kan ook komen omdat ik werkloos ben en.ik constant aan het k woord denk en heel veel stress heb en gestopt ben met mijn pil.
Is dit nu iets waar ik nogmaals mee naar de.dokter moet of is dit het resultaat van.mijn opgespannen spieren,?
Liefst geen veroordeling a.u.b. want ik schaam mij altijd kapot dat ik steeds denk dat ik k heb terwijl er mensen zijn die dat echt hebben en ik durf hun amper te bekijken.
Ik ben een vrouw van 27 jaar en heb nooit gerookt.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
18 augustus 2016 om 17:15Ik denk dat het toch vooral spierspanningen zijn. Jezelf masseren is wellicht geen goed idee. Als je dat namelijk niet goed doet, krijg je er alleen maar meer klachten van.
Reageren