- Anoniem24 januari 2016 om 20:26
beste,
reeds enkele weken kamp ik met de volgende klachten.
steeds als ik rustig in de zetel zit heb ik het ik een kortademig gevoel,alsof de lucht die ik inadem niet tot in mijn longen geraakt.bijkomend heb ik ook al lange tijd last van een lichte hoest die precies getriggerd wordt door een rare hartslag.net alsof mijn hart soms even tegen mijn slokdarm klopt waardoor ik moet hoesten. precies een kortstondig elektrisch stootje,het gevoel dat mijn hart plots op hol zal slaan( wat vroeger al wel eens gebeurde,soms een enkele overslag en soms dat mijn hart plots dubbel zo snel slaat en te voelen tot tegen mijn slokdarm).het rare is dat als ik bv wandel,ik geen klachten ondervind. door dit alles heb ik ook continu een gespannen gevoel over mijn schouders en borstkas.alsof ik me niet meer kan ontspannen. na bloedonderzoek bleek enkel dat mijn vitamine b wat laag stond.toen ik dat zei van de hartkloppingen vroeg de dokter enkel of ik dat vaker had maar ging daar verder niet op in.dit onregelmatig slaan van het hart heb ik ook als ik vb in een rare positie sta( met handen boven mijn hoofd bezig zijn) of plots vanuit slilstand een snelle beweging doen met mijn handen. of als ik diep inadem net voordat ik terug uitadem een hartoverslag.3 jaar geleden heb ik een fietsproef en echo-onderzoek gehad maar daar is niets uit gekomen dat abnormaal was.alleen na de proef bleef mijn hartslag lang hoog tot de assistent zei dat ik rustig moest in en uitademen.ik ben een man van 28 jaar.alvast bedankt voor de eventuele tips en suggesties
1 reactieReagerenJohn (moderator)
24 januari 2016 om 22:46Je klachten lijken op hyperventilatieklachten.
Reageren
Doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest