Zoeken Vraag het forum

Kortademig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Sinds een paar dagen geleden voel ik me benauwd. Let ook veel op m’n ademhaling. S nachts slaap ik hele nachten gewoon door zonder wakker te worden. Maar overdag voel ik me benauwd. Ik meet wel eens op mijn werk de saturatie (zuurstof gehalte in bloed) en die is 98%. Heb laatst een longtest gedaan waarbij je al je lucht uit je longen moet blazen en dat gevoel heb ik nu steeds dat ik net al m’n lucht eruit heb geblazen. Wat nu en herkent iemand dit?

18 reacties
    Reageren
    John (moderator)
    Anoniem

Al gedaan. En ik weet van mezelf dat ik hyperventilatie heb. En ik kwam vannacht thuis en dan begint het al. Gevoel als ik uitadem dat ik al m’n lucht uit m’n longen blaas en helemaal leeg ben en dan weer een hele teug adem. Toen durfde ik niet te slapen. Maar toch hele nacht geslapen tot en met 6 uur. 1 keer wakker geweest. En m’n neus zit ook altijd dicht van verkoudheid. Ben gewoon bang dat ik iets mankeer

Reageren
    John (moderator)

Het zijn toch hyperventilatie klachten.
    Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen.

Reageren
    Anoniem

Ah bedankt ga ik doen. Kon vannacht gewoon niet slapen en ben er de hele dag mee bezig maar kan wel alles doen. Soms licht in m’n hoofd en snelle hartslag enzo

Reageren
    Anoniem

En hoe kan het dan dat als ik ga douchen dat ik dan benauwd wordt ?

Reageren
    John (moderator)

Omdat je ook dan hyperventileert

Reageren
    Anoniem

Ben bang op een ernstige longziekte of bang voor ernstige hartproblemen. Ben 23 jaar oud. Zo bang dat ik helemaal geen lucht krijg……..

Reageren
    John (moderator)

Dat is puur van de angst en de hyperventilatie.

Reageren
    Anoniem

Doordat ik zo benauwd ben kan ik daardoor dood gaan? Heb laatst m’n saturatie gemeten in ziekenhuis en die was 98%. Dat is goed maar toch benauwd ?

Reageren
    John (moderator)

Daar ga je zeker niet dood aan.
    Zoals gezegd: die benauwdheid komt door hyperventilatie

Reageren
    Anoniem

Kan dat paar dagen tot weken achter elkaar duren dan?

Reageren
    John (moderator)

Als je er niks aan doet kan het nog wel veel langer duren. Het kan chronisch worden.

Reageren
    Anoniem

En als ik volgende week ga naar fysio ben ik dan nog wel op tijd?

Reageren
    John (moderator)

Het is sowieso nooit te laat om er wat aan te doen, maar hoe eerder hoe beter

Reageren
Reageer op: Kortademig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.