- Hans van Erkel3 juli 2017 om 20:26
Hallo,
ik heb sinds een tijd het gevoel dat ik heel diep ademhaal en kortademig ben. Je let natuurlijk ook steeds op je ademhaling nu. In de ochtend gaat het wel, maar gedurende de dag wordt het erger. Heb ook het gevoel dat ik heel diep moet inademen. Ik weet niet waar het banaan kom, want ik ervaar geen stress, maar maak mij toch zorgen om dit. Ik moet ook veel gapen en voel mij moe. Bij inspanning is het wat erger aanwezig.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 juli 2017 om 20:38Hans van Erkel3 juli 2017 om 20:43er komt 44 uit. Geen idee wat zoiets inhoudt en of het inderdaad hyperventilatie is. Heb verder niet echt ergens last van. Kan dat uit het niets ontstaan? Ik heb af en toe wat steken rond het borstbeen, maar dat gaat snel weg
ReagerenJohn (moderator)
3 juli 2017 om 21:38Het lijkt er toch op dat het hypeventilatie is. De klachten passen er in ieder geval wel bij. Hyperventilatie ontstaat nooit zomaar. Er gaat iets mis met de ademhaling. Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Angst, stress/spanningen, zorgen, maagklachten, verdriet, blessure of een ongeluk…
Ik zou je willen aanraden om naar een fysiotherapeut te gaan voor adenhalingsoefeningen
ReagerenHans van Erkel3 juli 2017 om 21:42En als de angst weggaat, is de kans dat de hyperventilatie dan ook weg gaat?
ReagerenJohn (moderator)
3 juli 2017 om 22:07Ja. Met wat ademhalingsoefeningen wel
Reageren