Ongeveer een maand geleden kreeg ik, in de auto terug van het sporten, steken vanuit mijn rechteroog die doorschoten naar mijn linkerborst (net onder de tepel). Deze steken kwamen toen iedere keer terug wanneer ik diep inademde.
Die nacht ben ik ervoor naar de SEH geweest, omdat de pijn (ook na paracetamol) niet minder werd. De arts zei dat hart en longen goed klonken, maar dat het waarschijnlijk een kramp was in de slokdarm of een van de omliggende spieren. Ik werd naar huis gestuurd en moest contact opnemen met mijn eigen huisarts, als het de volgende dag niet over zou zijn.
De dag erna waren de steken weg, alleen bleef ik met het gevoel zitten dat er een obstructie in mijn slokdarm zit. Nu, een maand later, heb ik dit gevoel nog steeds en word ik kortademig op het moment dat ik ga liggen. Ik heb dan het gevoel dat ik niet goed door kan ademen en dat mijn longen verdrinken. Ik moet vaak heel diep ademhalen of gapen om genoeg adem te krijgen.
Met veel inspanning (niet met een gewone voetbaltraining, wel met bijvoorbeeld zware conditietraining) krijg ik het ook vaak heel zuur.
Ik ben nu gisteren begonnen met het slikken van pantoprozol om te kijken of dat misschien iets doet.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, of belangrijker nog, wat ik er aan kan doen?