bezorgdheid eten/drinken en ontlasting/urineren

Wanneer ik eet voel ik na korte tijd een sensatie aan beide zijden middenrif van afvloei.
    Ben bezorgd om perforatie maag/gastritis of een ileus (paralytische darm met darmwerkingverlies.

Vreemd is zeker dit: wat ik drink in hoeveelheden komt er zeker niet bij het plassen uit. Bij lange na niet. Ook duurt de ontlasting sinds tijden heel heel lang en is soms harde keutels of slierterig dun en lang. En heel vreemd als ik ontlast moet ik niet ook plassen ...!!!

Het is begonnen met een buikgriep met extreme buikpijnen en krampen in maag en darmen en ernaast.

Ik plaag/pester mij dokter zelf al wekenlang et eze vragen en steevast wimpelt hij het af. Toch klopt het m.i. absoluut niet en kan en wel ileus of darm-/maagperforatie zijn.

Advies of een goed doktersmening?

Reageren

Heb je ook pijn dan? Koorts?

Reageren

Een vreemde drukpijn ja in diverse kanten buik en rug. En koorts soms heel licht 37.0C.
    Hartslag is meestal normaal.

Reageren

Nee, dan heb je geen koorts. Koorts is vanaf 38*C

Reageren

Kan maagperforatie en ileus zonder koorts?
    Want ik verlies wel veel gewicht, maar geen midrif. En volgens mij mondt je maag uit in de darmen op de buik en niet zijwaarts (of zit ik daar fout).

Reageren

Je huisarts heeft je meerdere malen onderzocht. waarom twijfel je aan zijn diagnose?

Reageren

Een maagperforatie en Ileus heb je beiden geweldig veel pijn aan. Bij maagperforatie komen er bacterieen in je buikholte, die normaal steriel is, dan krijg je een hele harde buik en doet elke schokje of beweging pijn. Een ileus is niet te missen door hele harde geluiden. Ik snap wel dat je huisarts denkt dat het niets is, beiden zijn namelijk niet te missen!

Reageren

Verklaar dan eens dat je niet kunt plassen (MINDER dan 300mm per etmaal)noch aandrang hebt. En dat de anus/kringspier ook niet spontaan zonder heel hard persen iets doet. Drinken: zo'n 1,5 liter per dag drinkt. En het niet kunnen drinken zonder overvulling van meer dan 2 liter water. Het vocht komt zeker niet in darmen of lichaam terecht. Bovendien werkt de medicatie meer op de bovenrug en nieren dan op de constipatie.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: bezorgdheid eten/drinken en ontlasting/urineren

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe