Ineens geen adem kunnen nemen

Ik weet niet wat er de laatste jaren aan me mankeert. Een jaar of 3 is het allemaal begonnen met het overslaan van men hart. De dokter zei dat dit stress was en dat ik het wat kalmer aan moest doen. Dat heb ik dan ook gedaan maar de klachten die bleven. Steeds slaat men hart een keertje over en heb ik pijn op men borst en soms héél erg benauwd. Ik ben al langst een paar cardiologen geweest en die zeiden dat alles in orde was met men hart. Je hebt een "hyperkinetisch" hart zeiden ze maar dat is geen enkel probleem. Maar toch blijven de klachten. Nu heb ik weer het overslaan van het hart en pijn in de borst + van de ene keer op andere kan ik ineens 1X niet ademen. Inademen gaat dan ineens zéér zwaar. Ik voel dan ook paniek op komen en probeer me rustig te houden. Dat lukt dan meestal ook wel. Snachts wordt ik soms ook wakker dat ik ineens naar adem moet happen. Wat kan er mis zijn? ik ben er weer eens niet gerust in. Zou dit hyperventilatie zijn, of één of andere longziekte?

Reageren

Ik zou écht vragen om het verder uit te zoeken. Ik heb pas met mijn moeder heel veel gedoe gehad omdat ze ook steeds weer naar huis gestuurd werd. Cardiagram liet wel wat afwijkends zien, maar was niets verontrustends. Nu ging het ineens mis en heeft ze en hartinfarct, hartstilstand en 2 longontstekingen erbovenop gehad. Ik wil je niet bang maken, maar vraag indien je dit niet gehad hebt om een vaatonderzoek. Cardioversie. Haar hoofdslagader bleek dicht te zitten en dat zie je niet op een cardiagram! Ze hebben nooit gekeken naar haar aders en dat bleek het wel te zijn en is haar bijna fataal geworden (en dat kan nu nog want ze ligt in het ziekenhuis). Vraag zelf om verder onderzoek anders krijg je het wellicht niet net als bij mijn moeder. Komt daar niets uit dan bijv. verder gaan met het onderzoeken naar je longen.

Reageren

Sorry een cardioversie is wat anders (dat heeft mijn moeder nu ook gehad), ik bedoel vaatonderzoek moet je vragen, denk dat dat een MRI scan is. In elk geval waarop ze kunnen zien of er een verstopte aders is.

Reageren

Het is trouwens wel super hoe de artsen het nu het eenmaal mis was hebben gedaan om haar in leven te houden na alles! Er zijn vele goede artsen, de meeste, maar soms moet je gewoon zelf ook gewoon alert zijn en vertrouwen op je gevoel, want dat zegt vaak veel. Artsen zijn ook mensen en maken fouten of zien het op momenten even anders. Wil je verder onderzoek vraag het gewoon, nee heb je ja kun je krijgen en voorkomen is beter dan genezen!

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Ineens geen adem kunnen nemen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe