- liloFERSURE4 oktober 2011 om 23:30
Hallo iedereen, ik zit nu al weken lang met een probleem wat telkens erger blijft worden en ik kon verder niks op het forum vinden wat antwoord geeft op mijn vragen. Ik zal het maar zo uitgebreid mogelijk vertellen, want ik hoop heel erg dat iemand mij verder kan helpen.
Ik heb nu al zo’n 2 maanden last van hoesten, altijd met slijm. Ik dacht dat het aan heet weer lag en dat ik gewoon weer last van een lage weerstand had (ik heb pfeiffer) en dat is ook precies wat de huisarts zei.
3 weken geleden werd het zo erg dat ik in mijn slaap begon te hoesten en daardoor mezelf wakker hoeste. Ook begon het hoesten heel veel pijn te veroorzaken in mijn rug ter hoogte van mijn longen.
Ik ben dus opnieuw naar de huisarts gegaan, die heeft naar mijn longen geluisterd en verteld dat er een heleboel slijm en vocht in mijn longen zit, verder maakte hij er een erg onduidelijk verhaal van. Volgens mijn moeder kwam het neer op een ontsteking in de longe. Ik kreeg een zeer zware antibiotica kuur mee naar huis die 6 dagen duurde 3x per dag een tablet innemen (de naam van de antibiotica weet ik niet meer). Ik ben de eerste paar dagen flink ziek geweest van de antibiotica. Volgens de huisarts duurde het maximaal twee weken voordat de ontsteking helemaal weg zou zijn. Al was dat niet het geval en bleef ik hoesten moest ik terugkomen.
In die tijd is het alleen maar erger geworden. Ik heb expres 3 weken gewacht met teruggaan naar de huisarts, omdat ik dacht dat het misschien iets langer kon duren. Het punt dat ik besloot terug te gaan was eigenlijk toen ik op een avond heel veel moest hoesten, ik kreeg braakneigingen en dacht dat ik moest overgeven. Ik had expres een emmer naast mijn bed staan, maar ipv dat ik moest overgeven kwam er opeens een hele grote ‘plens’ waterachtig vocht met een soort draderig slijm uit mijn longen. Ik ben hier heel erg van geschrokken en ging dus terug naar de huisarts.