- liloFERSURE4 oktober 2011 om 23:30
Hallo iedereen, ik zit nu al weken lang met een probleem wat telkens erger blijft worden en ik kon verder niks op het forum vinden wat antwoord geeft op mijn vragen. Ik zal het maar zo uitgebreid mogelijk vertellen, want ik hoop heel erg dat iemand mij verder kan helpen.
Ik heb nu al zo’n 2 maanden last van hoesten, altijd met slijm. Ik dacht dat het aan heet weer lag en dat ik gewoon weer last van een lage weerstand had (ik heb pfeiffer) en dat is ook precies wat de huisarts zei.
3 weken geleden werd het zo erg dat ik in mijn slaap begon te hoesten en daardoor mezelf wakker hoeste. Ook begon het hoesten heel veel pijn te veroorzaken in mijn rug ter hoogte van mijn longen.
Ik ben dus opnieuw naar de huisarts gegaan, die heeft naar mijn longen geluisterd en verteld dat er een heleboel slijm en vocht in mijn longen zit, verder maakte hij er een erg onduidelijk verhaal van. Volgens mijn moeder kwam het neer op een ontsteking in de longe. Ik kreeg een zeer zware antibiotica kuur mee naar huis die 6 dagen duurde 3x per dag een tablet innemen (de naam van de antibiotica weet ik niet meer). Ik ben de eerste paar dagen flink ziek geweest van de antibiotica. Volgens de huisarts duurde het maximaal twee weken voordat de ontsteking helemaal weg zou zijn. Al was dat niet het geval en bleef ik hoesten moest ik terugkomen.
In die tijd is het alleen maar erger geworden. Ik heb expres 3 weken gewacht met teruggaan naar de huisarts, omdat ik dacht dat het misschien iets langer kon duren. Het punt dat ik besloot terug te gaan was eigenlijk toen ik op een avond heel veel moest hoesten, ik kreeg braakneigingen en dacht dat ik moest overgeven. Ik had expres een emmer naast mijn bed staan, maar ipv dat ik moest overgeven kwam er opeens een hele grote ‘plens’ waterachtig vocht met een soort draderig slijm uit mijn longen. Ik ben hier heel erg van geschrokken en ging dus terug naar de huisarts.
Het geval wil nu dat ik precies de dag dat ik naar de huisarts ging ik verkouden ben geworden. Waar ik woon heb je vrijwel nooit dezelfde huisarts want de assistentes zeggen dat ze daar geen rekening mee kunnen houden. Ik had dus een andere huisarts als de vorige keer. Ik heb het hele verhaal verteld aan deze huisarts, hij luisterde naar mijn longen en zei dat er inderdaad nog veel vocht en slijm in zit, maar verder kwam het erop neer dat ik mezelf aanstelde en dat het hoesten door de verkoudheid kwam. Ik legde hem dus opnieuw uit dat ik pas net verkouden ben geworden en het hoesten al maanden duurt. Toen begon hij opeens over dat het aan mijn conditie te wijden is ( daar is niks mis mee). Met de boodschap dat ik neusdruppels moest halen tegen mijn verkoudheid ben ik weggestuurd.
Op het moment dat ik thuis was merkte ik dat ik een gigantische pijn krijg in mijn hoofd tijdens het hoesten en ook dat mijn rug ter hoogte van mijn longen erg pijnlijk is. Ook heb ik de hele dag een gevoel van een gigantische druk op mijn hoofd en bij het hoesten voel ik een soort steken achterin mijn hoofd.
Mijn vraag is dus of iemand hier ervaring mee heeft? Het ook heeft meegemaakt of toevallig een vriend of familielid die hier last van had. Ik heb totaal geen zin om maar te moeten wachten tot het misschien een keer weggaat. Ik wil eigenlijk gewoon weten wat er met me aan de hand is en wat ik er aan kan laten doen, want het hoesten en de pijn belemmerd me heel erg in mijn dagelijks leven.
Alvast bedankt : )
6 reactiesReagerenmyriam17 oktober 2011 om 15:00Je moet gewoon foto,s van je longen maken iin de ziekenhuisenhuis en dan vertellen ze precies wat je hebt.
Reagerenhanny14 februari 2012 om 22:55hallo ik ben hanny en ben 66 jaar
ik typ wel niet zo netjes maar ik wil wel iets uitleggen.
ik heb sins 3 jaar longfibrose dat is achteraf reuma in de longen je krijgt ontstekeningen en dat word taai slijm wat achteraf niet weggaat.je krijgt minder zuurstof waardoor je meer gaat hoesten tot overgevens toe maar er komt dan niks eruit en hoe meer je hoest dan krijg je zuurstogebrek en krijg je hoofdpijn ervan pijn op de borst op je rug de hoogte van je longen en steeds meer moeite met adem halen ik zit nu aan de zuurstof en ben in het antonius ziekenhuis bezig in nieuwegein waar de beste arsen zitten blijf niet lang bij de huisarts lopen ga naar een longarts en als dit het hetzelfde is als ik wacht niet te lang.heel veel sterkte gr hanny
ReagerenMaarten14 februari 2012 om 23:09Longfybrose…
Reageren
http://nl.wikipedia.org/wiki/Longfibroselies 20-5-201220 mei 2012 om 06:03ook ik hoest al wel drie weken volgens de arst een virus zijn long foto,s gemaakt alles goed geen vocht achter de longen en ook slijm wat niet los wil komen
Reageren
verschillende drankjes help allemaal niets zoek nog steeds naar een oplossing verschillens kennissen hebben het ook zit in de lucht denk ik maar je word er dood moe van iemand vertelde tijm eten dat maar weer brobereb. beterschaop allemaalAnoniem14 april 2014 om 09:39Op tijd naar bed gaan
ReagerenCorry3 januari 2017 om 04:19Beste Cory, ja het hoort zich aan
Als longontsteking.ik heb precies het zelfde en zit nu in de derde week.
Ook ik heb antibioticakuur gehad
Reageren