- Marina26 april 2026 om 14:25
9 weken geleden ben ik opgenomen met lage saturatie (83%) en een dubbele longontsteking, een bacteriële en influenza longontsteking, de rechter long helemaal gevuld met de ontsteking, de linker voor de helft.
10 dagen ziekenhuis met zuurstof infuus en antibiotica.
Eenmaal thuis tot niks in staat, na enkel dagen geprobeerd de activiteiten licht op te bouwen, met veel rust, de 1ste 3 weken eigenlijk nog tot niks in staat, de 4de week zware terugval. Meer rust genomen, maar vanaf week 4 tot nu week 7 thuis geen verbetering en de laatste dagen verslechtering. Ik heb sowieso astma, maar ik zie herstel nog niet voor me, is dit normaal? Huisarts denkt dat ik over 4 weken weer kan gaan werken….het herstel staat stil al weken…wat kan ik doen?2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
27 april 2026 om 16:31Laat je bloedwaarden en longen nog eens controleren. Het gebeurt dat het slijmvlies, na zo’n heftige infectie, wekenlang extra kwetsbaar is.
Reageren
Daardoor kan je ook gemakkelijk weer een infectie “er bovenop” krijgen. Als de controles goed zijn moet je misschien meer geduld hebben..Marina28 april 2026 om 03:43Dank voor Uw antwoord!! Huisarts vond t allemaal niet nodig, maar ik ga zeer zeker contact opnemen met hem erover!
Reageren
Overigens ben ik met licht verhoogde ontstekingswaardes het ziekenhuis in beland met de dubbele longontsteking.
Ik was bij de huisarts, ik zeg ,ik heb longontsteking , maar nee eerst bloed na kijken, volgende dag laat hij mij weten dat het bloed goed is….
Mijn man heeft die ochtend daarna de ambulance gebeld omdat ik blauw aangelopen was en niet meer kon ademen…
Huisarts verbaasd dat ik met die lage ontstekingswaardes een dubbele longontsteking had.
Nogmaals dank voor Uw antwoord!!